حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ویژگی های شیعیان واقعی از سیستم بانکی، اقتصادی و اداری ایران انتقاد کرد و گفت: امروز اگر حضرت علی(ع) در جامعه ما باشند بدون شک از این سیستم ایراد خواهد گرفت.

بانک ها و اقتصاد کشور ما رنگ و بوی تشیع ندارد/امنیت ضامن بقای جامعه است

   به گزارش «قدس آنلاین»،  حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسؤولان، مدیران و کارشناسان امنیت و اطلاعات حوزه حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی قم ضمن تبریک میلاد مولای متقیان امام علی(ع) اظهار داشت: همه انسان ها در روز قیامت نامه اعمالی دارند که نامه نیکوکاران به دست راست و بدکاران به دست چپ داده می شود و افراد مؤمن به نامه اعمال خود افتخار می کنند و گناهکاران آن را از دید افراد دیگر مخفی می کنند.

وی با اشاره به نامه اعمال شیعیان واقعی در روز قیامت اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام در مورد جایگاه حضرت علی(ع) حدیثی دارند که اگر جز این حدیث نداشتیم برای عظمت مقام ایشان کافی بود و آن هم این حدیث است که «سرلوحه و عنوان نامه اعمال مؤمن محبت علی بن ابی طالب است».

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تیتر و عنوان هر مطلبی مهمترین قسمت آن است، عنوان کرد: حال حک شدن محبت حضرت در بالای نامه اعمال به این معنا است که همه اعمال ما در سایه محبت ایشان است، البته محبت دو نوع است یکی واقعی و دیگری صوری؛ در محبت صوری ما فقط در ظاهر ابراز عشق و علاقه می کنیم؛ ولی محبت واقعی یعنی شیعه بودن و پیرو حضرت قرار گرفتن، بنابراین محبت دروغین نمی تواند در تیتر نامه اعمال انسان قرار بگیرد.

وی افزود: روایت دیگری داریم که حضرت علی(ع) از مسجد کوفه خارج می شدند و دیدند صدای پایی پشت سرشان می آید و نگاهی به این افراد کردند و سؤال کردند شما چه کسانی هستید؟ آنها گفتند یا علی ما شیعیان شما و پیروان شما هستیم که حضرت فرمودند من در صورت های شما قیافه شیعه نمی بینم؛ شیعیان در چشمانشان آثار عبادت شبانه و  در لب هایشان آثار ذکر خدا دیده می شود.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه باید آثار شیعه بودن در تمام زندگی انسان نمود داشته باشد، ابراز داشت: اگر حضرت علی(ع) امروز به میان ما بیاید آیا همین حرف را به ما نمی زند؟ آیا به راستی امروز بانک های ما، اقتصاد ما، اداره های ما، رسانه و بازار و رفت و آمدهای ما سیمای شیعه واقعی را دارد؟ اگر بخواهیم شیعه باشیم باید راستی و درستی و خدمت گذاری به مردم را افتخاری برای خود بدانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیروی انتظامی و بخش حفاظت اطلاعات ضامن امنیت جامعه است، خاطرنشان کرد: امنیت شرط پیروزی در همه برنامه های ما است و اگر امنیت نباشد ما هیچ چیزی  نداریم، بنابراین شما باید کار خودتان را درست انجام دهید و کاری نداشته باشید که مسؤول بالا دست کار شما را دیده است یا خیر بلکه خودتان را در محضر خدا ببینید و بدانید اگر خدا عمل شما را بپذیرد ارزش زیادی دارد و انجام وظیفه خودش یک عبادت بزرگ است.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.