صدراعظم آلمان گفت به جای راه نظامی باید چین و آمریکا با استفاده از ابزار سیاسی، سعی در فشار بر کره شمالی و حل صلح‌آمیز تنش‌های موجود در شبه‌جزیره کره داشته باشند.

آلمان خواستار فشار سیاسی آمریکا و چین بر کره‌شمالی شد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از آمریکا و چین خواست با استفاده از فشار سیاسی بر کره شمالی راه حلی صلح‌آمیز برای تنش‌های موجود پیدا کنند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، صدر اعظم آلمان ضمن اشاره به برنامه اتمی کره شمالی، خواستار همکاری پکن و واشنگتن و استفاده از ابزار سیاسی برای حل این تنش شد.

خانم مرکل گفت که روش نظامی را قبول ندارد اما باید از جوانب متعدد فشار سیاسی وارد کرد و اگر چین و آمریکا در این زمینه متحد شوند، حتما نتیجه خواهد داد.

روز چهارشنبه (دیروز) رؤسای جمهور چین و آمریکا طی گفت‌وگوی تلفنی درباره راه‌حلی صلح‌آمیز برای پایان دادن به تنش در شبه‌جزیره کره گفت‌وگو کرده بودند.

آزمیاش‌هایش اتمی و موشکی کره شمالی که به گفته حکومت این کشور با اهداف دفاعی صورت می‌گیرد، زمینه ایجاد تنش میان دو کره همچنین کره شمالی و کشورهای منطقه بوده که آمریکا نیز به بهانه آن اخیرا نیروها و تجهیزات نظامی به شبه جزیره کره اعزام کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.