بجنورد- مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: امسال واحد دندانپزشکی در ۵ مرکز خدمات جامع سلامت استان راه اندازی می شود.

واحد دندانپزشکی در ۵ مرکز خدمات جامع سلامت خراسان شمالی راه اندازی می شود

جمشید ربانی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهارداشت: سلامت دندانها در حفظ زیبائی و نشاط فرد و همچنین پیشگیری از بسیاری از بیماریها اهمیت ویژه ای دارد و با توجه به اجرای برنامه سلامت دهان و دندان در برنامه های طرح تحول سلامت واحدهای دندانپزشکی در مراکز خدمات جامع سلامت استان راه اندازی شده است.

وی افزود: طی سال گذشته واحد دندانپزشکی در سه مرکز خدمات جامع سلامت خراسان شمالی راه اندازی شد و امسال راه اندازی این واحد در پنج مرکز در دستور کار قرار گرفته است.

ربانی خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت یکی از برنامه های خوب و موثر دولت تدبیر و امید بوده که خراسان شمالی در اجرای این طرح به خوبی عمل کرده و تاکنون نیز با ارائه خدمات مختلف در قالب طرح تحول سلامت موفق بوده است.

وی راه اندازی مراکز خدمات جامع سلامت را یکی از اقدامات موثر طرح تحول سلامت در استان عنوان کرد و گفت: افزایش خدمات بهداشت محیط، سلامت خانواده، کنترل و پیشگیری از بیماریها و ... از جمله اهداف راه اندازی این مراکز است.

ربانی تصریح کرد: هم اکنون ۷۷ مرکز خدمات جامع سلامت در خراسان شمالی وجود دارند که در ۴۲ مرکز واحد دندانپزشکی فعال است.

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: راه اندازی کلینیک دندانپزشکی در بیمارستان های بجنورد، شیروان و جاجرم و ارائه خدمات دندانپزشکی سطح سه از دیگر دستاوردهای طرح تحول سلامت در استان است که امسال این کلینیک در بیمارستان های آشخانه و فاروج نیز راه اندازی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.