تبریز- وقوع سیل در برخی مناطق آذربایجان شرقی تاکنون ۳ کشته و ۱۵ مفقودی در بر داشته است.

 سیل در آذربایجان شرقی  ۳ کشته و ۱۵ مفقودی داشت

به گزارش قدس آنلاین، بارشهای شدید طی روزهای گذشته در برخی مناطق آذربایجان شرقی، باعث طغیان رودخانه های فصلی و محلی این مناطق شد و خسارتهای زیادی به همراه داشت. مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در توضیح این خسارت ها گفت: طبق اطلاعات فرماندار شهرستان عجبشیر، ۳ نفر در جریان سیل جان باخته اند و ۱۲ نفر مفقود شده اند که هنوز از سرنوشت آنها اطلاعی نداریم.
خلیل ساعی افزود:  از این فوتی ها یک نفر زن و ۲ نفر مرد هستند و اجساد آنها به بیمارستان عجبشیر منتقل شده است.
وی گفت : در شهرستان آذرشهر نیز ۷ دستگاه خودرو به داخل سیل سقوط کرده اند که پیگیری لازم برای تعیین سرنوشت سرنشینان این خودروها در حال انجام است.
ساعی با بیان اینکه مردم  شهرستان های مراغه، بناب و سراب نیز شاهد وقوع سیل بودند گفت: بیشترین خسارت به شهرستان های عجبشیر و آذرشهر وارد شده است.
وی ادامه داد: هنوز برآورد دقیقی از خسارت سیل صورت نگرفته است.

نظری رییس جمعیت هلال احمر آذرشهر هم گفت : امدادگران ۳ نفر را از سیل نجات داده اند و تلاشها برای یافتن خودروی پژو با ۳ سرنشین همچنان ادامه دارد.
الهیاری فرماندار آذرشهر هم گفت :  هنوز از آمار تلفات سیل آذرشهر خبری در دست نیست اما همه نیروهای امدادی و اعضای ستاد بحران این شهرستان مشغول امداد رسانی به مردم هستند.
وی افزود : در شهرستان آذرشهر شهرهای آذرشهر ، گوگان ، ممقان ، تیمورلو و روستاهای اطراف در محاصره سیل قرار دارند و سیل ، چندین خودروی سواری را در منطقه غله زار آذرشهر با خود برده است.
رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی هم گفت: پل قاضی جهان حد فاصل آذرشهر _ عجب شیر تا اطلاع ثانویه مسدود شده است.
سرهنگ جواد ناموران گفت: این انسداد به علت احتمال وقوع سیلاب و احتمال خطر در پل در این مسیر صورت گرفته است.

محمد صادق پور مهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم اعلام کرد: بر اساس اعلام هواشناسی استان در دو روز اخیر به طور متوسط ۴۰ میلی متر باران در استان باریده که در ۱۵ سال اخیر بی سابقه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.