کره شمالی روز شنبه به آمریکا هشدار داد به «جنون نظامی» خود پایان دهد چرا که در غیر اینصورت با اقدامی تلافی جویانه روبرو خواهد شد.

کره شمالی: واکنش ما به «جنون نظامی» آمریکا بی‌رحمانه خواهد بود

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از سخنگوی ستاد کل ارتش این کشور اعلام کرد، هرگونه اقدام  تحریک آمیز آمریکا چه در زمینه اقتصادی، سیاسی یا نظامی علیه کره شمالی با شدیدترین اقدام متقابل ارتش و مردم این کشور روبرو و خنثی خواهد شد. واکنش کره شمالی چنان سخت و بیرحمانه خواهد بود که هیچکدام از متجاوزان آمریکایی قادر نخواهند بود جان سالم به در ببرند.

سخنگوی ستاد کل ارتش کره شمالی تصریح کرد «جنون نظامی» دولت ترامپ به مرحله ای خطرناک رسیده است که دیگر نمی توان آن را نادیده گرفت.

این هشدار کره شمالی در حالی مطرح شد که یک ناو گروه هواپیمابر آمریکا در بحبوحه نگرانی ها درمورد ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی در حال حرکت به سوی شبه جزیره کره است.

 صدها دستگاه کامیون و خودرو نظامی حامل نظامیان کره شمالی عازم محل برگزاری رژه ای به مناسبت صد و پنجمین سالگرد تولد بنیانگذار حزب حاکم این کشور شدند. این مراسم ملی کره شمالی با جدیدترین تهدید پیونگ یانگ علیه آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور همزمان شده است.

پس از حمله موشکی اخیر آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه نگرانی ها درمورد حمله نظامی آمریکا به کره شمالی افزایش یافته است.

آمریکا هشدار داده است سیاست «صبر راهبردی» این کشور در قبال کره شمالی به پایان رسیده است. مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا قرار است روز یکشنبه در چارچوب سفر از پیش برنامه ریزی شده ۱۰ روزه به کره جنوبی سفر کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.