در هفته ای که گذشت پس از جنجال لفظی شدیدی که بین پیونگ یانگ و واشنگتن بالا گرفت، آمریکا نیروها و تجهیزات دریایی فراوانی را به فرماندهی ناوهواپیمابر اتمی " کارل وینسون" راهی آب های شبه جزیره کره کرد.

سایه سنگین جنگ بر سر سواحل کره شمالی

قدس آنلاین - در هفته ای که گذشت پس از جنجال لفظی شدیدی که بین پیونگ یانگ و واشنگتن بالا گرفت، آمریکا نیروها و تجهیزات دریایی فراوانی را به فرماندهی ناوهواپیمابر اتمی " کارل وینسون" راهی آب های شبه جزیره کره کرد. دونالد ترامپ نیز اعلام کرد که واشنگتن شاید با پیونگ یانگ بدون همکاری و موافقت چین با پیونگ یانگ برخورد کند. چین مخالف سرسخت حل مشکل کره شمالی با توسل به گزینه نظامی است. همۀ امور فوق باعث تشدید اوضاع منطقه و قوّت گرفتن احتمال آغاز جنگ بین آمریکا و کره شمالی شده است. بعید نیست که ترامپ بدون توجه به واکنش خطرناک پیونگ یانگ جنگی را برای مجازات " کیم جونگ اون " رهبر کره شمالی آغاز کند.

قدرت تخریبی ارتش کره شمالی

ارتش کره شمالی مجهز به تکنولوژی اتحاد جماهیر شوروی، چین و تولیدات نظامی پنهان خود است ولی نقطۀ ضعفش نیروی هوایی و تجهیزات زرهی است؛ زیرا تعداد بسیار زیادی تجهیزات نظامی قدیمی دارد و حال و روز نیروی دریایی اش نیز همینگونه است با این حال توانسته است که سیستم های توپخانه ای و موشک های کوتاه بُرد و میان بُرد تولید کند.
قدرت تخریبی وحشتناک ارتش کره شمالی در موشک هایش است؛ زیرا مجهز به صدها لانچر با موشک هایِ دارای کلاهک های هسته ای است. موشک های کره شمالی می تواند به هر جایی در خاک همسایه اش کره جنوبی برسد و کشتی های دشمن را در دریا با طی کردن مسافتی تا حد ۵۰۰ مایل (۹۰۰ کیلومتر) منهدم کند.
کره شمالی موشک هایی با بُرد ۱۳۰۰ کیلومتر، ۵۰۰ کیلومتر، ۳۰۰ کیلومتر و ۷۰ کیلومتر دارد ولی مشکل این موشک ها دقت کم آنها است و از خطر پدافند هوایی وموشکی دشمن نیز ایمن نیستند. به همین دلیل آمریکا و کره جنوبی شاید بتوانند اکثر موشک های کره شمالی را رهگیری و منهدم کنند ولی برخی از موشک ها به اهداف خود برخورد خواهند کرد.

خطر در کمین سئول نشسته است
مهمترین مشکل در جنگ احتمالی کره شمالی و کره جنوبی " سئول " است. سئول پایتخت کره جنوبی با مرزهای کره شمالی فقط ۲۴ کیلومتر فاصله دارد. مردم شهر سئول با ۱۰ میلیون نفر جمعیت در صورت آغاز جنگ به آماج حملات توپخانه ای و موشکی سنگین همسایۀ شمالی خود تبدیل خواهند شد. به همین دلیل نجات دادن سئول در هر جنگ احتمالی مأموریت شمارۀ یک محسوب می شود ولی مردمان شهرهای دیگر کره جنوبی نیز از خطر حملات سهمگین همسایۀ شمالی خود در امان نخواهند ماند

حمله پیشگیرانه آمریکایی ها که توسط پنتاگون رد شد!

آمریکا در حال تشدید فشار به کیم یونگ اون، رهبر کره شمالی است. حتی گفته می‌شود به دلیل نگرانی از یک آزمایش تازه هسته‌ای در کره شمالی، در واشنگتن از یک حمله هوایی پیش‌گیرانه علیه کره شمالی سخن می‌رود. شبکه خبری ان‌بی‌سی به نقل از چندین نفر از کارکنان نهادهای اطلاعاتی آمریکا گزارش داد در صورتی که  واشنگتن مطمئن شود که پیونگ یانگ می‌خواهد به یک آزمایش هسته‌ای دیگر دست بزند، آمریکا برای انجام یک حمله پیش‌گیرانه علیه کره شمالی آماده است. به گفته همین منابع، دو ناوشکن آمریکا مسلح به موشک‌های کروز از نوع "توماهاوک" هم‌اکنون در نزدیکی شبه‌جزیره کره مستقر هستند. یکی از این ناوشکن‌ها حدود ۴۸۰ کیلومتر از محل آزمایش هسته‌ای کره شمالی فاصله دارد. ساعاتی پس از انتشار گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، یکی از  مقام‌های دولت آمریکا این گزارش را که ارتش آمریکا در  فکر حمله پیشگیرانه به کره شمالی است،  رد کرد. این مقام دولت آمریکا گفت گزارش ان‌بی‌سی نادرست است. یک نماینده دیگر دولت آمریکا گزارش شبکه ان‌بی‌سی را در حد "حدس و گمان" توصیف کرده است.

نگرانی از آزمایش اتمی «شنبه» کره شمالی

به گزارش موسسه «نورث۳۸»، متخصص در امور مربوط به کره شمالی، تصاویر ماهواره‌ای روز چهارشنبه ۱۲ آویل از سایت اتمی «پونگی‌ری» در شمال پیونگ‌یانگ پایتخت این کشور نشان می‌دهد که این سایت خو را برای یک آزمایش جدید آماده می‌کند. موسسه نورث ۳۸۸ گفت متخصصان با تحلیل تصاویر جدید از سایت پونگی‌ری معتقدند این سایت آماده شده است.

آن‌ها می‌گویند تصاویر جدید حکایت از فعالیت‌های زیادی در ورودی شمالی این سایت و قسمت اداری و فرماندهی مرکزی آن دارند. از سوی دیگر رادیو صدای آمریکا به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده اعلام کرد کره شمالی برای یک آزمایش اتمی زیرزمینی آماده می‌شود. بسیاری از ناظران نگران هستند که کره شمالی به مناسبت صدوپنجمین زاد روز رهبر اسبق این کشور، کیم ایل سونگ، روز شنبه ۱۵ آوریل دست به یک آزمایش اتمی جدید بزند.

همچنین هوانگ کیو-ان، نخست وزیر و کفیل رییس جمهوری کره جنوبی روز سه شنبه نسبت به خطر «عمل تحریک‌آمیز بزرگ» کره شمالی به مناسبت روز ارتش در ۲۵ آوریل هشدار داد. موسسه نورث۳۸ براساس عکس‌های ماهواره‌ای که در روز ۲۵ مارس گذشته گرفته شد، اعلام کرده بود که کره شمالی آماده انجام یک آزمایش اتمی می‌شود. این ششمین آزمایش اتمی این سایت در کره شمالی است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.