رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر سیل به ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

سیل به بیش از ۱۵هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، اسمعیل کریم زاده عصر شنبه در جریان بازدید از مناطق سیل زده و اراضی کشاورزی استان اظهارداشت:طبق برآوردهای اولیه در اثر بارشهای اخیر میزان ۱۵ هزار و۲۰۰هکتار به اراضی کشاورزی استان‌ شامل اراضی زراعی  و باغی بین ۲۰تا ۱۰۰درصد خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد سه هزارو ۲۱۰ کندوی  زنبور عسل  از ۶۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت  شده و تعداد ۱۵۵ راس دام کوچک نیز در اثر سیل تلف شده است.

کریم زاده افزود بیشتر خسارت وارد به اراضی زراعی در مزارع گندم، جو، کلزا و چغندرقند و صیفی جات و باغات هسته دار بود است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یاد آور شد:اکیپ های تعیین خسارت از روز یکشنبه با هماهنگی فرمانداریها و صندوق بیمه کشاورزی استان جمع بندی نهایی میزان خسارت را اعلام می کنند.

وی افزود: نمایندگان از مراکز و ادارات مربوطه موظف هستند تا دام‌ها و مزارعی که تحت پوشش بیمه در صندوق بیمه محصولات کشاورزی بودند را جداگانه و مزارعی که از تحت پوشش بیمه قرار نداشتند را نیز به صورت جدا بررسی و میزان خسارت را برآورد و اعلام کنند تا بعد از آن میزان خسارت به ستاد بحران کشور برای تصمیم گیرهای لازم اعلام شود.

کریم زاده گفت: میزان خسارت در شهرستان‌های اشنویه، نقده، پیرانشهر زیاد است و به نظر می‌رسد در شهرستان‌های بوکان، مهاباد و شاهین‌دژ کمتر باشد که تا فردا آخرین گزارش‌ها از میزان خسارتی اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.