بجنورد- رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: ۱۷ میلیارد تومان، سهم شهرداری بجنورد از مالیات بر ارزش‌ افزوده مربوط به سال ۹۵ از سوی اداره کل امور مالیاتی خراسان شمالی پرداخت شد.

حقوق معوق کارگران شهرداری پرداخت شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین پیلتن در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: با واریز این مبلغ به‌حساب شهرداری بجنورد، حقوق معوق کارگران سازمان‌های شهرداری ازجمله اتوبوس‌رانی و فضای سبز پرداخت شد.

وی افزود: تنها یک ماه از حقوق وعیدی سال ۹۶ این کارگران باقی‌مانده است که آن نیز تا پایان ماه جاری پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های انجام‌شده با سازمان برنامه‌وبودجه استان مطالبات شهرداری بجنورد بابت زمین‌های واگذارشده به استانداری، تا اردیبهشت‌ماه سال جاری پرداخت می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با تأکید بر اینکه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ شهرداری بجنورد در جلسه علنی هفته آینده این شورا بررسی می‌شود، تصریح کرد: تفریغ بودجه سال‌های ۹۳ و ۹۴ شهرداری در شورای شهر کارشده اما مصوبه مخالفت گرفته است.

پیلتن خاطرنشان کرد: بر اساس فراخوانی که به شرکت‌های حسابرسی برای تهیه گزارش تفریغ بودجه سال‌های ۹۳ و ۹۴ شهرداری بجنورد داده شد، مرحله استعلام بها به اتمام رسیده و به‌زودی بااعتباری که برای این منظور در نظر گرفته‌شده است، این امر با انعقاد قرارداد با شرکت حسابرس، انجام می‌شود.

وی همچنین درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های سطح شهر بجنورد گفت: این امر هرساله در پایان اردیبهشت‌ماه اجرا می‌شود، بنابراین هنوز راننده‌ای دراین‌باره به شورا مراجعه نکرده است.

وی در رابطه با پرداخت پاداش سال گذشته به شهردار نیز گفت: فرمانداری فقط با پرداخت یک میلیون و ۵۷۸ هزار تومان پاداش به شهردار موافقت کرده ولی سقفی که شورای شهر تعیین کرده بود ۵ میلیون تومان بود.

پیلتن یادآورشد: شهردار بجنورد در شرایط سخت و بحرانی مسئولیت شهر را به عهده گرفت و این مبلغ در شان و منزلت ایشان نیست بنابراین از اعتبارات شورا مابقی پاداش پرداخت می شود.

وی همچنین در رابطه با رایگان شدن اتوبوس های درون شهری به مناسبت روز زمین پاک گفت: این موضوع باید در کمیسیون مطرح و مورد بررسی قرارگیرد و اعتبارآن تامین شود.

 عضو کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در ادامه گفت: جلسه ای با مدیر کل امور شهری استانداری برگزار شد و از آنجایی که نرخ نامه تاکسی با ایراداتی مواجه بود قرار بر این شد تا در این نرخ نامه اصلاحاتی انجام شود و سپس در قالب یک لایحه از سوی شهرداری به شورا ارسال شود.

نقیب درباره اجرای پارک بان نیز اظهارداشت: توسعه طرح پارک بان به دلیل وسعت خیابان‌ها در شورای ترافیک استان مطرح شد و قرار بر این شد تا برای اجرای آن عمق، وسعت و تعداد خیابان‌ها مشخص و سپس در شورای ترافیک استان مطرح و بررسی شود.

جمشید گریوانی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در ادامه درباره عزل مدیر خبرگزاری فارس در خراسان‌شمالی تصریح کرد: متاسفانه این مدیر با مظلومیت تمام عزل شده و متولیان آن رسانه در شرایطی که وی فاقد بیمه بود ناجوانمردانه وی را از کاربرکنارکردند.

وی افزود: این خبرنگار قبل از استانی شدن خراسان‌شمالی در حرفه خبرنگاری مشغول بکار بود و با تهیه ۱۰ هزار خبردر طی سال رکورد خبری را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی یادآورشد: از رئیس شورای شهر درخواست دارم جهت جبران زحمات این خبرنگار تقدیری در کمیسیون فرهنگی در نظرگرفته  و با دستگاههای فرهنگی درابطه با به کارگیری این نیروی فعال و باتجربه رایزنی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.