همه پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه که دولت آنکارا و شخص رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تلاش زیادی برای به نتیجه رسیدن آن انجام داده اند از صبح امروز یکشنبه در این کشور آغاز شده است.

همه پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه در ۱۶۷ هزار و ۱۴۰ شعبه

  به گزارش «قدس آنلاین»،  همه پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه در قالب رای «آری» یعنی رای موافق به تغییرات ۱۸  ماده قانون اساسی ترکیه و رای «نه» یعنی رای مخالف به این تغییرات در حال برگزاری است.

مخالفان این همه پرسی، تغییرات ۱۸ ماده قانون اساسی را در واقع اعطای قدرت بیشتر به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری فعلی این کشور عنوان کرده و معتقدند که با اعمال این تغییرات، حکومت ترکیه به نظامی فرد محور و حکومت تک نفره تبدیل خواهد شد.

اردوغان: نمی توانم رای آری و نه را در یک کفه ترازو بگذارم

رجب طیب اردوغان در اظهاراتی گفت: از همه کسانی که در این همه پرسی شرکت می کنند تشکر می کنم.

وی در ادامه افزود: هر چند از کسانی که به همه پرسی رای نه می دهند تشکر می کنم اما برای من رای آری و نه یکسان نیستند و نمی توانم آنها را در یک کفه ترازو قرار دهم.

همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه آغاز شد

رفراندومی که تعیین کننده سرنوشت مردم ترکیه و تغییر نظام پارلمانی به ریاست جمهوری و در نهایت واگذاری قدرت به «اردوغان» است، از ساعت ۷ بامداد به وقت محلی از بخش شرقی ترکیه آغاز شد.

رای گیری برای تغییر سرنوشت ترکیه، در ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت محلی پایان خواهد یافت.

۵۵.۳ میلیون نفر از مردم ترکیه واجد شرکت در این همه پرسی هستند و تعداد ۱۶۷ هزار و ۱۴۰ شعبه در سراسر کشور، پذیرای رای آنها است.

اتباع ترکیه ای مقیم دیگر کشورها، پیشتر با مراجعه به کنسول گری های ترکیه رای خود را به صندوق ریخته اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.