مدیرکل دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی با اعلام جزئیات قیمت کتاب‌های درسی دانش‌آموزان «ابتدایی» و «پیش دانشگاهی» در سال تحصیلی آینده، از افزایش میانگین ۷ درصدی قیمت کتاب‌های درسی خبر داد.

جزئیات قیمت کتب درسی/ افزایش ۷ درصدی قیمت کتاب‌ها+جدول قیمت

  به گزارش «قدس آنلاین»،  لیدا نیک‌روش مدیرکل دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی به جزئیات قیمت کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۹۷ ـ ۹۶۶ پرداخت و گفت: بهای یک دوره کتاب درسی در سال اول ابتدایی ۱۴۳ هزار ریال، سال دوم ابتدایی ۱۵۴۴ هزار ریال، سال سوم ابتدایی ۱۹۹ هزار، سال چهارم ابتدایی ۲۰۱ هزار، سال پنجم ابتدایی ۲۰۷ هزار ریال، سال ششم ابتدایی ۲۴۶ هزار ریال است.

وی ادامه داد: در دوره پیش دانشگاهی رشته تجربی بهای یک دوره از کتاب درسی ۲۴۷ هزار ریال، در پیش دانشگاهی رشته ریاضی ۲۴۵ هزار ریال، پیش دانشگاهی رشته انسانی ۲۴۹ هزار ریال و پیش دانشگاهی رشته هنر نیز ۴۵۱ هزار ریال است.

جزئیات نرخ کتاب‌های درسی مقاطع مختلف تحصیلی به شرح ذیل است: 

ردیف   دوره تحصیلی  بهای یک دوره (ریال)  
۱ سال اول ابتدایی ۱۴۳.۰۰۰ 
۲ سال دوم ابتدایی  ۱۵۴.۰۰۰
۳ سال سوم ابتدایی  ۱۹۹.۰۰۰
۴ سال چهارم ابتدایی  ۲۰۱.۰۰۰
۵ سال پنجم ابتدایی  ۲۰۷.۰۰۰
۶ سال ششم ابتدایی  ۲۴۶.۰۰۰
۷ پیش دانشگاهی تجربی  ۲۴۷.۰۰۰
۸ پیش دانشگاهی ریاضی  ۲۴۵.۰۰۰
۹ پیش دانشگاهی انسانی  ۲۴۹.۰۰۰
۱۰ پیش دانشگاهی هنر  ۴۵۱.۰۰۰

نیک روش در خصوص «زمان توزیع کتاب‌های درسی دوره اول و دوم متوسطه در کتابفروشی‌ها»، خاطرنشان کرد: کتاب‌های درسی متوسطه اول و دوم در کتابفروشی‌های سراسر کشور به استثنای استان‌های تهران و البرز از ۱۵ شهریور توزیع خواهند شد و در دو استان یاد شده نیز از ۱۹ شهریور، کتاب‌ها توزیع می‌شوند و دانش‌آموزان پایه‌های ابتدایی و فنی‌و حرفه‌ای و پیش‌دانشگاهی نیز در ابتدای مهر ماه کتاب‌های خود را از مدرسه دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه قیمت کتب درسی امسال از رشد ۷ درصدی برخوردار است، یادآور شد: سال گذشته مشکلی از جهت کیفیت و صحافی کتاب‌های درسی نداشتیم و سعی کرده‌ایم، کتاب‌های جدیدالتألیف نیز از نظر کیفیت، شرایط بهتری داشته باشند.

مدیرکل دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی درخصوص «زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان برای تهیه کتب درسی در سامانه»، ‌ تصریح کرد: دانش‌آموزان دوره ابتدایی، پیش دانشگاهی و استعدادهای درخشان تا ۱۵ خرداد فرصت دارند تا در سامانه  WWW.IRTEXTBOOK.COM ثبت‌نام کنند و دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای  نیز از تیر ماه ثبت‌نام‌شان آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.