مشهد- آئین تقدیر از امدادگران هلال احمر در دو حادثه سیل تایباد و زلزله فریمان با حضور مسئولان هلال احمر، استاندار خراسان رضوی و جمعی دیگر از مسئولان صبح چهارشنبه برگزار شد.

آئین تقدیر از امدادگران هلال احمر در حوادث اخیر خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: در شرایط فعلی فضای محبت و همکاری میان مجموعه های مختلف جاری است و در هر نقطه ای که مشکلی به وجود بیاید همه برای حل آن مشکل تلاش می کنند.

علیرضا رشیدیان افزود: خراسان رضوی به دلیل قرار گرفتن ۶۵ درصد آن روی گسل زلزله و پتانسیل ۳۰ درصدی آن در حوزه سیل شرایط بسیار خاصی را داراست.

وی با اشاره به اینکه باید تدابیر مناسب در خصوص بروز حوادث در عرصه های مختلف در نظر گرفته شود، خاطر نشان کرد: ارائه آموزش های لازم و تجهیز امکانات موجود از جمله اقداماتی است که می تواند زمینه بروز خسارات احتمالی را کاهش دهد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: سیل بزرگ تایباد و زلزله فریمان روستاهای بسیار زیادی از استان را تحت تاثیر قرار داد ولیکن با اقدمات به موقع شرایط مناسبی برای مردم حادثه دیده به وجود آمد.

رشیدیان با بیان اینکه اقدمات هلال احمر استان خراسان رضوی قابل تقدیر است، تصریح کرد: باید به صورت ویژه از همه تلاشگرانی که در این عرصه خدمات ارزشمندی را ارائه کردند تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این آئین از رئیس شعبه و امدادگران شعب فریمان، تایباد، تربت جام و مشهد تقدیر به عمل آمد.

زلزله ای با بزرگی ۶ ریشتر روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه مناطقی از استان خراسان رضوی را لرزاند. کانون این زمین لرزه سفید سنگ شهرستان فریمان در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد بود.

زلزله مزبور که تاکنون بیش از هزار و ۲۰۰ پس لرزه داشته است یک نفر کشته و ۴۰ زخمی بر جای گذاشت و به ۶۸ روستای این استان خسارت وارد کرد.

بارندگی های اواخر بهمن ماه سال گذشته نیز موجب جاری شدن سیل در تایباد شد که ۲ کشته و خسارات زیادی بر جای گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.