خط قرمز- سعید کوشافر: زن جوان وقتی شنید که برخی از عکسهای خصوصی‌اش مجازی به همراه مطالب توهین آمیز در فضای مجازی منتشر شده است دچار شگفتی شد، او از خودش خاطرجمع بود نه این عکسها را برای کسی ارسال کرده بود و نه با کسی رابطه یا دشمنی داشت که بخواهد سبب ساز این اتفاق شرم‌آور شود.

دردسر انتشار عکسهای خاله توسط خواهرزاده در فضای مجازی

او مانده بود با آبرویی که رفته و معمای اینکه چه کسی این تصاویر را منتشر کرده است، او برای حل این معما دست به شکایت شد و با ابلاغیه راهی پلیس فتا شد تا گره از مشکلش باز کنند.

او در شرح ماجرا گفت که عکسهای منتشر شده کاملاً خصوصی است و آنها را برای کسی ارسال نکرده که بخواهد او را به عنوان مظنون معرفی نماید اما اکنون آنها را به همراه مطالب توهین آمیز در فضای مجازی مشاهده می‌کند.

مأموران پلیس بلافاصله عملیات فنی و تخصصی خود را شروع کرده و با استفاده از مهندسی اجتماعی توانستند عامل انتشار تصاویر زن جوان را ردزنی، شناسایی و سپس به پلیس فتا احضار کنند.

وقتی شاکی با متهم که او هم زن جوان 20 ساله‌ای بود مواجه شد، صحنه عجیبی رقم خورد، او کسی نبود جز خواهرزاده شاکی پرونده، دختری که اقدام به انتشار تصاویر خاله‌اش کرده بود.

در یک لحظه معما برای شاکی گشوده شد. متهم نیز که سرافکنده در مقابل افسر بازجو قرار گرفته بود گفت: مدتی است میان من و خاله‌ام شکرآب شده است و دچار اختلاف خانوادگی شده‌ایم، یک روز که عکسهای داخل گوشی‌ام را مرور می‌کردم فکری به ذهنم رسید و تصمیم گرفتم با انتشار تصاویرش از او انتقام بگیرم. گمان نمی‌کردم که به این زودی گرفتار پلیس و قانون شوم. اکنون هم از کارم پشیمانم چرا که دیگر روی این را ندارم که به خاله‌ام و سایر اعضای خانواده نگاه کنم.

سرهنگ رضا قدمگاهی، فرمانده انتظامی قوچان که در گفت‌و‌گو با خبرنگار خط قرمز این ماجرا را شرح داد تصریح کرد: فضای مجازی مکانی برای عقده‌گشایی و کینه‌جویی نیست.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.