خط قرمز – مهدی کاهانی مقدم: سه جوان تبعه افغانستان که پنجشنبه شب گذشته جوان 19 ساله هموطن خود را در مقابل آرایشگاهی در خیابان حر مشهد به ضرب گلوله کشته بودند، روز گذشته در حضور قاضی ویژه قتل به بازسازی صحنه جنایت پرداختند.

سه برادر افغان به محل جنایت خونین بازگشتند

به گزارش خبرنگار ما این سه جوان که 25 تا 28 ساله و برادر هستند، ساعت حدود 20 پنجشنبه بیست و چهارم فروردین سوار بر موتور سیکلت به خیابان حر 13 در شهرک شهید رجایی مشهد رفته و در مقابل آرایشگاهی مردانه با شلیک گلوله شکاری به شکم جوان 19 ساله و نیز وارد آوردن ضربات متعدد شمشیر، او را به قتل رسانده و از محل متواری شدند.

بررسی‌های مقام قضایی در محل نشان می‌داد جوان 19 ساله (مجتبی – غ) به همراه پسرخاله اش برای پیرایش در نوبت بودند که پسرخاله او برای انجام کاری از آرایشگاه خارج شد. در همین هنگام زنگ تلفن مجتبی به صدا درآمد و او در حالی که به تلفنش پاسخ می‌داد، از آرایشگاه خارج شد.

زمانی که مجتبی مشغول پاسخگویی به تلفن در مقابل آرایشگاه بود، ناگهان 3 جوان موتورسوار در مقابل او توقف کردند و یکی از ترک نشینان موتورسیکلت سلاح شکاری اش را به سوی او نشانه رفت و شلیک کرد. وقتی مجتبی غرق در خون نقش بر زمین شد، ترک نشین دیگر موتورسیکلت، با یک شمشیر به سوی پیکر غرق در خون وی حمله ور شد و ضرباتی را بر سر و بازوی او وارد کرد.

این سه برادر که با تلاش گسترده مأموران کلانتری شهید باهنر و کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی زیرنظر مستقیم قاضی علی اکبر احمدی نژاد، در کمتر از 24 ساعت از ارتکاب جنایت دستگیر شدند، در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل مجتبی- غ به خاطر اختلافات دیرینه خانوادگی اعتراف کردند.

آنها روز گذشته به محل ارتکاب جنایت انتقال یافتند تا در مقابل دوربین قضایی و در حضور قاضی ویژه قتل عمد دادگستری مشهد، جزئیات جنایتی را که مرتکب شده اند، شرح دهند.

برادر بزرگتر که جوان 28 ساله و نعیم  نام دارد، در برابر قاضی احمدی نژاد که از وی خواست جز حقیقت چیزی نگوید، چرا که اظهاراتش در دادگاه علیه او استفاده خواهد شد؛ به صراحت شلیک گلوله را پذیرفت و گفت: از حدود دو سال قبل، کینه قدیمی بین ما و مقتول و برادرش به خاطر «نگاه چپ» به وجود آمده بود، آن زمان درگیری ما به خاطر مسائل بیخودی آغاز شد و چندین بار به کتک کاری و حتی شلیک گلوله انجامید.

او بار دیگر آثار جراحت روی پایش را به مقام قضایی نشان داد و اضافه کرد: حدود یک سال قبل مجتبی و برادرش که هموطن ما هستند، با شلیک گلوله از سلاح شکاری مرا مجروح کردند. در یکی دیگر از درگیری‌ها هم مجتبی با شمشیر به سر برادرم حبیب زد که ما هم شکایت کردیم.

این جوان 28 ساله افزود: اگرچه با دخالت و وساطت بزرگترها ما با یکدیگر آشتی کرده بودیم اما این کینه قدیمی همچنان شعله ور بود تا این که من و برادرانم هرکدام 20 هزار تومان دادیم و از یک فرد افغانی سلاح شکاری به مبلغ 100 هزار تومان خریدیم تا از مجتبی زهرچشم بگیریم! روز پنج شنبه که فهمیدیم او در خیابان حر 13 حضور دارد، بلافاصله اسلحه و شمشیر را برداشتیم و سوار بر موتورسیکلت به سراغ او رفتیم. وقتی موتورسیکلت آپاچی او را مقابل آرایشگاه دیدیم، بلافاصله توقف کردیم که ناگهان او از آرایشگاه بیرون آمد. در این هنگام من اسلحه را برداشتم و به سوی او شلیک کردم.

دراین مراسم حبیب، برادر کوچکتر نیز اعتراف کرد که به تلافی شمشیر خوردنش از مجتبی در درگیری‌های گذشته، آن روز پس از نقش بر زمین شدن مجتبی با شلیک گلوله نعیم، او نیز با شمشیر چند ضربه به سر و بازوی وی وارد کرده و سپس با نشستن بر ترک موتورسیکلتی که برادر دیگرشان (رحیم) رانندگی آن را برعهده داشته از محل گریخته‌اند.

علی اکبر احمدی نژاد، قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، در حاشیه بازسازی صحنه جنایت گفت که این سه برادر افغانی هم اکنون با قرار بازداشت موقت در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی استان قرار دارند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.