نمایندگان پارلمان سوئیس با طرح پیشنهادی یکی از نمایندگان مبنی ممنوعیت توزیع قرآن در این کشور به مخالفت پرداخته و آن را رد کردند.

مخالفت با پیشنهاد ممنوعیت توزیع قرآن در سوئیس

  به گزارش «قدس آنلاین»،   «والتر وابمن»، نماینده راستگرای افراطی پارلمان سوئیس با طرح این ادعا که قرآن تهدیدی برای فرهنگ سوئیس به حساب می آید، به دنبال به تازگی برای جلوگیری از توزیع این کتاب مقدس در سوئیس تلاش های گسترده ای را به کار بسته است.  

وی در گفت‌وگو با رسانه‌های سوئیسی با اهانت به قرآن کریم گفت: نباید کتاب‌هایی با این درجه از افراط‌گرایی که تهدیدکننده فرهنگ و نظام حقوقی ما هستند!، آزادانه توزیع شوند.
«یانیک باتت»، نماینده پارلمان سوئیس نیز اعلام کرد: ممنوع کردن توزیع قرآن بی‌معنی است. مشکل خود کتاب نیست. مشکل گروه‌های تروریستی هستند که از این طریق برای جذب نیرو تلاش می‌کنند و سرویس اطلاعاتی فدرال سوئیس از این مسئله مطلع است.

در سال ۲۰۱۶، آلمان سازمان «دین حقیقی» (Die wahre Religion) را که اقدام به توزیع نسخ قرآن کریم در خیابان می‌کرد، تعطیل کرد. این سازمان که مشکوک به ترویج افراط‌گرایی میان جوانان مسلمان است، در سوئیس نیز فعالیت می‌کند.

یانیک باتت گفت: احتیاط‌کردن مهم است. به جای ممنوعیت توزیع قرآن، باید نهادهایی را که در راستای جذب نیرو برای گروه‌های افراطی فعالیت می‌کنند، هدف گرفت.
«لورنس فیلمان ریل»، دیگر نماینده پارلمان سوئیس نیز اظهار کرد: توزیع قرآن هیچ مشکلی ندارد. سازمان‌هایی که از قرآن برای ایجاد شبکه‌های افراطی استفاده می‌کنند، باید تعطیل شوند.

همچنین «لیزا مازون»، نماینده مجلس شورای ملی سوئیس و عضو حزب سبز این کشور با محکوم کردن ایده ممنوعیت توزیع قرآن گفت: چنین پیشنهادی غیرمسئولانه است و آزادی دینی سوئیس را تهدید می‌کند. بار دیگر یک دین خاص هدف قرار گرفته است. ما به طور مکرر یک بخش از جمعیت کشور(مسلمانان) را هدف قرار می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.