امام جمعه مشهد گفت: عده‌ای قصد تحریف بینش فردوسی را دارند لذا باید کنگره سالانه فردوسی برای معرفی درست شخصیت وی برگزار شود.

عده‌ای قصد تحریف بینش فردوسی را دارند/کنگره فردوسی برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در صد و دوازدهمین جلسه فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی که در محل دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: پس از درگذشت ابوالقاسم فردوسی موضوعات مهم شاهنامه تنها به مواردی  همچون نقاله خوانی خلاصه شده است.

وی افزود: اگرچه فردوسی حکیم، ضامن اصلی احیاء شیعه در قرن خود بود اما متاسفانه این شخصیت هم در دوران زندگی اش و هم پس از مرگ، مظلوم واقع شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه متاسفانه برخی هر فسق و فجوری را به نام فردوسی انجام داده اند، خاطرنشان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم که محورهای مهم شاهنامه را با تشکیل ستاد و با محوریت اداره ارشاد دنبال کنیم.

آیت الله علم الهدی با طرح پیشنهاد برگزاری کنگره سالانه فردوسی اظهار کرد: با توجه به اینکه مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است، پیشنهاد می کنم این کنگره در سال جاری هم برگزار گردد.

وی ادامه داد: در سال جاری پیش‌ کنگره‌ای برای بزرگداشت فردوسی برگزار شود و در سال‌های آینده کنگره ای تحت این عنوان در شهر مشهد اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: عده‌ای چه در گذشته و چه در حال حاضر قصد تحریف بینش فردوسی را دارند اما اگر در این حوزه به خوبی عمل شود می‌توان نسبت به معرفی درست شخصیت وی اقدام کرد.

آیت الله علم الهدی گفت: دانشگاه فردوسی مشهد هم می‌تواند با برگزاری جلساتی در قالب کمیته علمی، زمینه برگزاری کنگره فردوسی را در آینده ای نزدیک فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.