بردسکن- مدیرمرکز حوزه علمیه خراسان ملاک های رهبری در انتخاب کاندیداهای اصلح را بهترین گزینه دانست.

مردم ملاک های رهبری  در انتخاب کاندیداهای اصلح را مد نظر قرار دهند

آیت الله سید مصباح عاملی در گفت و گو با خبرنگار ما با توجه به اهمیت انتخابات برحضور حداکثری  واجدین شرایط رای دادن در پای صندوق های اخذ رای تاکید کرد و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در باب انتخابات الحمدالله مردم از یک آگاهی و بینش و بصیرت بالایی برخوردار هستند و با حضور گسترده خود در روز ۲۹ اردیبهشت ماه این مهم را به اثبات خواهند رساند.

مدیر حوزه علمیه خراسان  به برنامه های اولویت دار این مرکز با توجه به منویات مقام معظم رهبری  در سال جاری اشاره کرد و گفت:  مجتهد پروری به عنوان یک اصل و اصول در حوزه های علمیه همواره مورد تاکید بوده است و زمینه های تقویت و تسهیل اجتهاد را امسال فعال تر خواهیم کرد.

آیت الله مصباح عاملی از تدوین و تنظیم برنامه هایی دراین حوزه خبرداد و گفت:  سال ۹۶ در واقع سال اجرایی کردن تسهیل  و تقویت در  مسیر اجتهاد در حوزه های علمیه است.

وی همچنین  تفسیر و حدیث قرآن را از دیگر  کارهای اولویت دار در حوزه های علمیه برشمرد و گفت: دراین رابطه مدرسه ای در مشهد تاسیس شده است که در  سطوح مختلف  به صورت تخصصی به این مهم نیز پرداخته شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان  قرآن و عترت ، توسعه و ارتقاء  علوم عقلی و استفاده از فناوری روز و ارتقاء در حوزه  مسایل سیاسی و اجتماعی را از دیگر برنامه های اولویت دار این مرکز در سال جاری عنوان کرد و گفت:  امروز مسله نفوذ  یک مسله خطر ناک و تهدیدکننده است که می طلبد طلبه ها بیشتر با مسایل سیاسی و جناح ها  و فرقه های منحرف مذهبی آشنا شوند تا  به دام نفوذ گرفتار نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.