شهرکرد- معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت گفت: ۴ میلیون بیکار تحصیل‌کرده در کشور وجود دارد که تا ۴ سال آینده به ۹ میلیون نفر افزایش می‌یابد.

تعداد بیکاران تحصیلکرده کشور ۹ میلیون نفر می رسد

به گزارش قدس آنلاین، برات قبادیان ظهر چهارشنبه در همایش هم‌اندیشی صنعت و دانشگاه اظهار داشت: اکنون ۵ میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند که سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند که با جمع ۴ میلیون بیکار تحصیلکرده دانشگاهی تا ۴ سال آینده تعداد بیکاران تحصیلکرده کشور به ۹ میلیون می‌رسد.

وی با بیان اینکه طرح‌های زیادی برای اشتغال داشتیم، افزود: این طرح‌ها موفقیت‌آمیز نبودند چرا که فاقد مطالعه بودند.

معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت با بیان اینکه مگر دولت‌ها تا چه اندازه می‌توانند شغل ایجاد کنند، بیان کرد: با داشتن ۱۰۰ هزار واحد اقتصادی صنعتی و تولیدی لاک‌پشتی نمی‌توانیم جلو برویم.

قبادیان با اشاره به مشکلات طرح‌های صنعتی گفت: نداشتن طرح مطالعاتی توجیهی و برنامه اقتصادی از مشکلات بخش صنعت در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید پای خود را کفش تولید بیرون آورده و آن را به مردم واگذار و در این زمینه تنها برنامه‌ریزی کند.

معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت با اشاره به برنامه‌ریزی غلط در آموزش عالی کشور تصریح کرد: دانشگاه‌های کشور بر خلاف دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته که تقاضامحور هستند، عرضه‌محور هستند.

قبادیان با اشاره به فارغ‌التحصیلی سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تحصیلکرده از دانشگاه‌ها بیان کرد: مجلس نباید به عنوان ناظر در این زمینه بگوید ما کاری نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.