زنجان- مدیرکل دفتر سلامت روانی وزارت بهداشت اظهار داشت: ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در ایران مبتلا به افسردگی هستند که این رقم ۱۲.۷ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد.

افزون بر ۶ میلیون ایرانی افسرده است

به گزارش قدس آنلاین، احمدحاجبی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان با اشاره به اینکه در دنیا از هر ۱۰ نفر یک نفر از خدمات درمانی افسردگی بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد: در کشور ما این موضوع شاخص بهتری را به خود اختصاص داده و از هر ۱۰ نفر ۳.۵ نفر این خدمات درمانی را دریافت می‌کنند.

 مدیرکل دفتر سلامت روانی ،اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت افسردگی را عاملی برای ایجاد انگیزه خودکشی خواند و گفت: افسردگی تنها به فرد اختصاص ندارد بلکه خانواده را درگیر می‌کند و تبعات منفی آن در جامعه احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دنیا از هر ۱۰ نفر یک نفر از خدمات درمانی افسردگی بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد: در کشور ما این موضوع شاخص بهتری را به خود اختصاص داده و از هر ۱۰ نفر ۳.۵ نفر این خدمات درمانی را دریافت می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت روانی ،اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ابراز کرد: ۲۳ درصد از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال کشور از اختلالات روانی رنج می‌برند که در دوران‌های مختلف زندگی شدت و نوع آن در بین افراد مختلف متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد از ترس نگاه‌های مردم در جامعه و انگ بیماری‌های روانی مراحل درمان بیماری افسردگی را کامل نمی‌کنند، تصریح کرد: باید بر طبق توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت در زمینه ارتقای سطح سواد سلامت روان و جلوگیری از برچسب زدن اقدامات لازم را انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.