«فیروز میتی بوروالا»، گفت: آمریکا تلاش کرده تا روابط سعودی‌ها و رژیم صهیونیستی  روز به روز گسترده‌تر شود و این عادی سازی روابط، موضوعی است که به عنوان چالش بزرگ پیش روی فلسطینیان و حتی جهان عرب و اسلام قابل توجه است.

یمن، ویتنام آل سعود می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ «فیروز میتی بوروالا» فعال صلح‌طلب هندی و از حامیان سرشناس فلسطین است که برنامه ریزی و مشارکت در برگزاری برنامه های مختلف بین المللی برای آزادی فلسطین را در کارنامه خود دارد. وی یکی از سازمان دهندگان راهپیمایی جهانی به سوی قدس و از سازمان دهندگان اصلی «کاروان آسیایی الی بیت‌المقدس» که به سوی غزه حرکت کرد، است. این فعال هندی در گفت وگو با بیت المقدس؛ در خصوص آزادی سرزمین فلسطین از دست اشغالگران صهیونیستی، می‌گوید: قدس میراث مشترک همه بشریت است که البته به این معنا نیست که من قصد دارم در قدس زندگی کنم اما در زمانی‌که در بمبئی، دهلی یا هرجای دیگری زندگی می‌کنم همه ما مسئول امنیت و قداست این مکان مقدس یعنی قدس هستیم. موضوع فلسطین را می‌توان از راه دیپلماتیک حل کرد اما برخی کشورهای اروپایی دوست دارند تا آتش فتنه و درگیری در خاورمیانه شعله ور باشد. شاید بتوان گفت یکی از دلایل به وجود آمدن گروه تروریستی داعش برهم زدن آرامش در خاورمیانه است تا کشورهای منطقه و جهان از موضوع فلسطین دور شوند. تغییر دادن رژیم‌های حاکم در سوریه و عراق از دیگر برنامه‌های صهیونیست‌ها است تا بتوانند به اشغالگری خودشان در سرزمین قدس ادامه دهند.

این فعال صلح هندی، با تشریح وضعیت کشورهای غرب آسیا، تصریح می کند: آمریکا تلاش کرده تا روابط سعودی‌ها و رژیم صهیونیستی  روز به روز گسترده‌تر شود و این عادی سازی روابط، موضوعی است که به عنوان چالش بزرگ پیش روی فلسطینیان و حتی جهان عرب و اسلام قابل توجه است. آمریکا، اسرائیل و حتی آلمان و فرانسه هم نمی‌خواهند در کشورهای خاورمیانه از جمله عراق و یا سوریه ثبات و پایداری باشد. آن‌ها تلاش می‌کنند تا شعله اختلاف و تفرقه در کشورهای غرب آسیا فزونی یابد تا بتوانند منابع غنی انرژی و پتروشیمی این کشورها را به غارت ببرند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تحولات یمن و حمله آل سعود به این کشور، یادآور شد: حمله بی رحمانه عربستان سعودی به یمن خیلی ظالمانه است و به نظر من یمن همچون ویتنامی برای عربستان خواهد بود و آمریکا هم از همکاری با آل سعود در این یورش‌های وحشیانه متضرر خواهد شد. بهتر است کشورهای اسلامی منطقه برای مقابله با اندیشه تکفیری که تلاش می‌کند خودش را به نماد مسلمانی  در منطقه تبدیل کند، مقابله نمایند تا اسلام ناب محمدی آسیبی نبیند. یادآور شوم ما هم در هندوستان در تلاش هستیم تا با همکاری موسسات و دانشگاهای مرتبط با دین اسلام، که قرن‌ها در این زمینه کار کرده اند، اجازه ندهیم اندیشه تکفیری در این کشور رشد کند./

انتهای پیام

گفت وگو از: روح الله فرقانی فدافن

ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.