تبریز- فرمانده هوا و فضا سپاه گفت: در دهه های دوم به بعد انقلاب دشمن رو به جنگ ترکیبی و هیبریدی آورده است ولی این جنگ و تهدیدات تبدیل به فرصتی برای جوانان شده که امروز می بینیم تحریم ها هیچ تاثری در پیشرفت فناوری های دفاعی و نظامی ما ندارد، متاسفانه امروز برخی مسئولین از این تهدیدات و یاوه گوی ها تاثیر می گیرند.

تهدیدات دشمن امروز تبدیل به فرصت شده است/ آدرس غلط به مردم ندهید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، سردار امیرعلی حاجی زاده مراسم گرامیداشت شهید شفیع زاده در مصلی اعظم امام (ره) تبریز گفت این یادواره ها نشان از زنده بودن یاد و خاطره شهدا در بین مردم سلحشور و ولایت مدار ایران و تبریز است.

فرمانده هوا و فضای سپاه با بیان اینکه امروز در جای جای ایران اسلامی شاهد این چنین مراسم هایی هستیم گفت : با وجود امثال باکری ها ، شفیع زاده ها ، خرازی هاست که امروز ایران در بین این منطقه پر آسیب و آشوب استوار مانده است .

امیر علی حاجی زاده با تاکید بر اهمیت وجود فرماندهان دلیر در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی ادامه داد در اوایل انقلاب به دلیل سست پایه بودن و عدم استحکام بنیه نظام ایران در حوزه های دفاعی دشمنان در صدد ایجاد فته و تهدیدات بسیاری از سوی کشور های همسایه و بلوک غرب بودند که با بصیرت های شفیع زاده ها و خرازی ها این تهدیدات را دفع کردند .

حاجی زاده با خاطر نشان شدن وجود سه عنصر رهبری حکیمانه ، انسجام مردم و وجود مدیران و فرماندهان دلیر و حکیم موجب پیروزی در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی شد گفت : امروز رهبری همان رهبری است ، مردم همان مردم هستند ولی متاسفانه مسوولان نظام از حرف ها و تهدیدات دشمن تاثیر میگیرند و سستی میکنند .

وی یاد آور شد در زمان جنگ تحمیلی دست خالی به میدان جنگ رفتیم نه فقط با عراق بلکه با کل جهان ، با اعتلافی رو به رو بودیم که اگر شجاعت و جسارت جوانان و فرماندهان نبود شکست خورده بودیم و عزت امروز ما تبدیل به ذلت شده بود .

این مقام علی رتبه نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد : دشمنان ما میدانند که دیگر جنگ تسلیحاتی کاربرد ندارد و به همین دلیل در دهه های دوم به بعد تغیر تاکتیت دادند چون در فکر این هستند که زمانی که اینان بدون اسلحه و مهمات ما را شکست دادند امروز با وجود این پیشرفت ها در صنایع پندافندی ، موشکلی ، هواپیماهای بدون سرنشین شانسی برای پیروزی نخواهیم دادشت .

حاجی زاده افزود : دلیل این پیروزی های دست خالی این بود که امثال شفیع زاده ها نگاهشان به بیرون مرز ها نبود و چشمشان به توانایی های جوانان بود و این عمل ها باعث شده که امروز تهدیدات دشمن تبدیل به فرصت برای پیشبرد صنایع دفاعی ما شده است .

وی عنوان کرد : دشمنان ما به دلیل ناتوانی در تهاجم رو به تحریم های اقتصادی و فرهنگی و نظامی برده اند تا بتواند به کشور ما اسیب بزنند .

علی حاجی زاده اعلام کرد : ایران اسلامی امرو جزو چند کشور جهان در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین است که توانایی و فناوری ساخت این قبیل هواپیماها را دارند و این توانایی تصادفی نیست .

فرمانده هوا و فضای سپاه با بیان اینکه برخی ها میگویند برجام سایه جنگ را از سر این کشور دور کرده است گفت : بیان این حرف توهین به ملت ، شهدا و نیروهای مسلح است ، امروز میبینیم که برجام نتوانسته خودش را سر پا نگه دارد ، هر روز تحریم و تهدید را نظاره گر هستیم حال برجام چطور توانسته جنگ را از کشور دور کند ؟

وی ادامه داد : مسئولان نباید آدرس غلط به مردم بدهند، آمریکا و هیچ کشوری جرات حمله ندارد، مردم ما باید این را بدانند و دشمنان ما را بشناسند، آمریکا زمانی به کشوری حمله می کند که آن کشور خلع سلاح شده باشد و توان دفاع نداشته باشند که در سوریه ، لبنان و لیبی و ...  شاهد آن هستیم .

امیر علی حاجی زاده در واکنش به رفتار سیاسیون گفت : مادر بمب هایی که میگویند در افغانستان انداختند قمپزی بیش نیست و این کار ها و امثال این ها که بردن ناو به شبه جزیره کره یا آمدن ناوچه ها در خلیج فارس فقط شگردی برای ترساندن و صدا در آوردن بین سیاسیون است .

وی افزود : هر گونه تهاجم و تهدیدی را بدون پاسخ نخواهیم گاشت و هیچ وقت شکست را نمپذیریم و محکم و قوی در مقابل قدرت های زورگو خواهیم ایستاد .

 فرمانده هوا و فضای سپاه با  اشاره به هواپیماهای ساقط شده هرمس ، آرکیو- 170 گفت : چگونه است که نیروهای مسلح اجازه تجاوز و یاوه گویی در هیچ سطحی را نمیدهند ولی کشورهای غربی  در حوزه  غیر نظامی بسیار راحت پول های ایران را بولوکه میکنند و نمیدهند و این نشان دهنده نرمی و سستی مسئولین در مقابل این دولت هاست .

حاجی زاده یاد آور شد اگر نگاهمان برای حل مشکلات به بیرون از مرزها و غرب باشد باید کاسه گدایی در دست گرفته و دائما نگران تهدید و تجاوز دولت های بیگانه باشیم .

امیرعلی حاجی زاده در پایان سخنانش گفت : آیا اشتغال و اقتصاد مسئله ای سخت تر از تحکیم بنیه دفاعی است ؟ ، بدانیم اگر میخواهیم این مشکلات و مسائل حل شوند باید مسئولینی نترس ، دلیر و از جنس شفیع زاده ها روی کار بیایند و در درستی از شرایط داشته باشند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.