یزد- نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی در تحکیم بنیان خانواده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در حال حاضر سبک زندگی غربی در حال رواج پیدا کردن در ایران است.

سبک زندگی غربی در حال رواج پیدا کردن در ایران است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در جمع اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران یزد یکی از مهمترین ویژگی‌های جامعه اسلامی را کانون مستحکم خانواده دانست و اظهار داشت: استکبار جهانی برنامه‌های بسیاری برای تضعیف کانون خانواده در ایران دارد و ایجاد تزلزل در کانون خانواده‌های مهمترین هدف استکبار است .

 وی افزود: در این زمینه لازم است که نسبت به انتقال ارزش‌ها و زیبایی‌های سبک زندگی اسلامی به جامعه به ویژه در بین جوانان اقدامات لازم صورت گیرد.

ناصری ساعات کاری بانوان را یکی از مهمترین مسائل در ارتباط با خانواده‌ها دانست و گفت: در حال حاضر بانوان برای بهبود زندگی و معیشت اقدام به کار خارج از منزل می‌کنند و امکان عدم کار برای بسیاری از آنها وجود ندارد.

امام جمعه یزد گفت: در این زمینه لازم است که با توجه به نقش بسیار مهم بانوان در مدیریت خانواده، ساعات کاری آنها از ۸ ساعت به ۴ ساعت کاهش پیدا کند که آنها علاوه بر اینکه در خارج از منزل کار می‌کنند، بتوانند به مدیریت خانواده خود هم بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: حوزه‌های علمیه خواهران هم اگر ساعات کاری و درس بانوان طلبه را زیاد در نظر گرفته باید نسبت به کم کردن این ساعات برای حضور بیشتر طلاب خواهر در جمع خانواده خود اقدام کند.

رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه یزد بر ضرورت توجه به فرزندآوری خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه الان مشغولیت‌ها به بهانه‌ای تبدیل شده که خانواده‌ها از فرزندآوری امتناع کرده و این موضوع خطر مهمی به حساب می‌آید.

ناصری با اشاره به اینکه رزق و روزی هر انسانی را خداوند می‌رساند و هیچ کسی قرار نیست رزق دیگری را بردارد، گفت: تنها موضوعی که می‌ماند این است که ما باید به خداوند توکل داشته باشیم و بدانیم که خداوند هرچه ما بیشتر فرزند داشته باشیم، رزق و روزی آنها را هم می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: الان بیش از هر زمان دیگر در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران نیاز به کادر تربیتی داریم که بتوانند به بهترین نحو ممکن به تبلیغ دین و تربیت دینی جامعه بپردازند و این کادرها باید کار تربیتی و تبلیغی را به صورت تخصصی انجام دهند و این‌طور نباشند که مطالب را تنها حفظ کنند و اقدام به بیان آن برای مردم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.