مشهد-نخستین کتاب ویژه انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد توسط مؤسسه فرهنگی قدس (روزنامه قدس) منتشر می‌شود.

نخستین کتاب جامع ویژه انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر سازمان آگهی‌های روزنامه قدس گفت: نخستین کتاب ویژه انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد با عنوان «انتخاب من» به منظور آشنایی بیشتر مردم مشهد با کاندیداهای شورای شهر منتشر می‌شود.
مهدی یزدی ‌نژاد با بیان این‌که نام، نام خانوادگی، میزان تحصیلات، تاریخ و محل تولد، کد انتخاباتی و عکس تمامی نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد در این کتاب چاپ می‌شود، اظهارداشت: عموم مردم نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی و تأثیر آن در زندگی خود اطلاعات کافی دارند؛ اما از سازوکار انتخابات شورای شهر، وظایف و اختیارات، نحوه تعامل شورای شهر با دیگر سازمان‌ها، ادارات و نهادها و تأثیر عملکرد شورا بر زندگی شهر و شهروندان آگاهی کامل ندارند.
مدیر سازمان آگهی‌های روزنامه قدس با بیان این که انتخابات شورای شهر تحت‌الشعاع انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد، ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفتیم با گردآوری، تدوین و تألیف محتوای مرتبط با این رویداد بزرگ مردمسالاری دینی و این مشارکت جمعی شهروندان سهم خودمان را نسبت به آگاهی بخشی به شهروندان ادا کنیم.
یزدی‌نژاد خاطرنشان کرد: کتاب «انتخاب من» به مخاطب کمک می‌کند با شناخت کافی و نگاه باز پای صندوق رأی برود، آگاهی خود را نسبت به کاندیداها افزایش دهد و با رزومه، اهداف و برنامه‌های کاندیداها آشنا شوند.
وی با بیان این که امروزه شهروندان باید با آگاهی کامل پای صندوق‌های رأی بروند، تصریح کرد: شهروندان اگر با آگاهی و شناخت کافی نامزدهای خود را انتخاب کنند در واقع شورای کارآمدتری را به نمایندگی از خود تشکیل داده‌اند که می‌تواند در روند انتخاب شهردار، مدیریت شهری، نظارت شهری و به طور کلی امور شهری عملکرد مطلوب‌تری داشته باشند.
وی همچنین افزود: این که حال امروز شهر ما خوب است یا خیر، حاصل انتخاب چهار سال قبل ماست، بنابراین همه ما در قبال انتخاب‌مان مسئولیت داریم.
یزدی‌نژاد یادآور شد: کتاب «انتخاب من» از دو بخش تشکیل شده است. که شامل محتوای آموزشی مانند واکاوی شورا و خرد جمعی در دین مبین اسلام، تاریخچه شواری شهر به شکل کنونی از مشروطه تا کنون، نگاهی به شوراهای شهری در دیگر کشورها، تاریخچه شورای شهر مشهد، نحوه تشکیل شورا پس از نتیجه نهایی انتخابات، نحوه انتخاب شهردار، نحوه تعامل شهردار و شورای شهر و دیگر موارد است.
از دیگر موارد مهمی که برای نخستین بار شهروندان مشهد با آن در کتاب مواجه خواند شد؛ چاپ رایگان اطلاعات کامل همه کاندیداهای تأیید صلاحیت شده پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر است.
وی افزود: همواره در انتخابات شورای شهر مشهد به دلیل تعدد نامزدها این مشکل وجود دارد که همشهریان هنگام مراجعه به شعب اخذ رأی برای پیدا کردن کدهای انتخاباتی با مشکل روبه‌رو می‌شوند، برای رفع این مشکل در انتهای کتاب جدولی چاپ شده است که شهروندان می‌توانند قبل از مراجعه به شعبه اخذ رأی، نام نامزدهای منتخب خود را در آن فرم نوشته و سپس اسامی را بر روی برگه اخذ رأی منتقل کنند.
وی ادامه داد: نامزدهایی که تمایل دارند اطلاعات بیشتری از برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود به مردم ارائه دهند؛ می‌توانند در بخش دوم کتاب «انتخاب من» مشارکت داشته باشند.
یزدی‌نژاد در خصوص زمان و نحوه توزیع کتاب «انتخاب من» یادآورشد: بازه زمانی توزیع کتاب ۲۷-۲۵ اردیبهشت ماه می‌باشد. کتاب فوق همراه با روزنامه قدس برای تمام مشترکین روزنامه ارسال و بر روی دکه‌های مطبوعاتی ضمیمه رایگان روزنامه قدس خواهد بود.
وی تأکید کرد: همچنین کتاب «انتخاب من» به صورت اختصاصی برای مدیران شهری و استانی ارسال خواهد شد.مدیر سازمان آگهی‌های روزنامه قدس در پایان خاطرنشان کرد: این کتاب برخلاف دیگر رسانه‌ها و روش‌های تبلیغی که عمر کوتاهی دارند در کتابخانه‌ها و محل نگهداری اسناد، بایگانی و ماندگار شده و در آینده به عنوان یک مرجع مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مهدی یزدی‌نژاد اظهارداشت: نامزدهای محترم برای حضور در کتاب جامع «انتخاب من» کافی است با شماره تلفن ۳۷۰۸۸ و یا ۳۷۶۲۸۲۰۵ (ستاد اجرایی کتاب انتخاب من) تماس بگیرند تا کارشناسان ما اقدام‌های لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.