​ایلام- مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: ۳۰ درصد اعتبار مدرسه سازی در این استان با مشارکت افراد خیر تامین می شود.

۳۰ درصد اعتبار مدرسه سازی ایلام توسط خیرین تأمین می شود

به گزارش قدس آنلاین، سعید هژبری روز شنبه در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با بیان اینکه عمده برنامه این دستگاه اجرایی حذف ۵۷ مدرسه فعلی به صورت کانکس تا سه سال آینده از چرخه استفاده آموزشی و جایگزین آنها با مدارس جدید است، اظهارداشت: عمده این تعداد فضای آموزشی کانکسی در مناطق سخت گذر شمال و جنوب استان شامل هلیلان و موسیان واقع شده اند که در کاهش کیفیت آموزشی تاثیر گذار هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۱ مورد از این کانکس ها با مدارس جدید جایگزین شد ولی خروج کامل آنها در برنامه ای سه ساله در دستور کار قرار دارد، افزود: در حال حاضر ۸۶ فضای آموزشی تخریبی در استان وجود دارد که از این تعداد، ۲۴ مدرسه در شهر ایلام و مابقی بطور عمده در دره شهر و آبدانان قرار دارند که با وجود اینکه در مقابل زلزله آسیب پذیر هستند ولی به علت کمبود فضای آموزشی، دانش آموزان در شمار زیادی از آنها تحصیل می کنند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام به یک هزار و ۱۰۰ واحد فضا آموزشی استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ۱۷ درصد از این فضاها به مقام سازی نیاز دارند و در حالیکه با ۳۰ درصد هزینه ساخت و ساز یک مدرسه می توان این مدارس را ایمن سازی کرد.

سعید هژبری استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس استان را از دیگر اهداف این دستگاه دانست و بیان داشت: از مجموع سه هزار و ۵۳۳ کلاس درس استان که دارای سیستم حرارتی بخاری بودند تاکنون یک هزار و ۵۶۲کلاس درس با ۸۸ میلیارد ریال به سیستم حرارت مرکزی تجهیز و تجهیز دیگر کلاس ها به این سیستم در دست انجام است.

وی همچنین به تراکم بالای جمعیت دانش آموزی در مدارس استان اشاره کرد و گفت: میانگین تراکم جمعیت دانش آموزی در مدارس ابتدایی ۳۲ نفر است که نسبت به میانگین کشوری( ۲۵ نفر) بالا است و اکنون شماری از مدارس استان به صورت دو شیفته فعالیت دارند که در صورت ساخت ۸۶ فضای آموزشی جدید، تمامی مدارس تک نوبته خواهند شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام با اشاره به نیاز مدارس استان به ۸۰ سالن ورزشی، افزود: تاکنون هشت مورد احداث و به بهره برداری رسیده و ۹ فضای دیگر شامل سه استخر و ۶ سالن ورزشی نیز نیمه کاره هستند.

سعید هژبری با بیان اینکه ۳۰ درصد اعتبار مدرسه سازی در این استان با مشارکت افراد خیر تامین می شود، بیان داشت: این افراد تاکنون در مجموع ۲۲۱ فضای آموزشی با ۷۳۶ کلاس درس با ۵۱۲ میلیارد ریال در این استان احداث کرده اند.

وی از تکمیل ۱۳ فضای آموزشی با ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری خبرداد و یادآور شد: علاوه بر اعتبارات دولتی و کمک خیرین، بنیاد برکت نیز از سال ۹۰ تاکنون ساخت ۳۹ فضای آموزشی در این استان با ۱۷۷ میلیارد ریال اعتبار را آغاز کرده که از این تعداد ۲۲ مورد به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در دست ساخت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.