تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از ابلاغ تصویب‌نامه هیأت وزیران مبنی بر تشکیل ستاد ملی تبریز ۱۳۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) از سوی معاون اول رییس جمهور به دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

تشکیل ستاد ملی تبریز ۱۳۹۷ ابلاغ شد

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل جبارزاده اظهار کرد: هیأت وزیران در جلسه روز سوم اردیبهشت، تشکیل ستاد ملی تبریز ۱۳۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) به پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداری آذربایجان شرقی را تصویب کرد.

وی با اشاره به اینکه این ستاد به‌منظور بهره‌گیری از فرصت ایجادشده به‌واسطه انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ میلادی تشکیل می‌شود، افزود: سیاست‌گذاری کلان و هماهنگی در مدیریت یکپارچه فعالیت‌های مرتبط از قبیل اتخاذ سیاست‌های تشویقی برای مشارکت فعالان بخش غیردولتی از مهم‌ترین وظایف این ستاد است.
جبارزاده ادامه داد: نظارت و هماهنگی بر سطح کیفی و کمی فعالیت‌های مرتبط و پیش‌بینی و تصویب برنامه‌ها و اعتبارات لازم از دیگر وظایف ستاد ملی تبریز ۱۳۹۷ به شمار می‌رود.
وی با اشاره به ترکیب این ستاد، گفت: رییس و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار آذربایجان شرقی، معاونان وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور خارجه، راه و شهرسازی، اطلاعات و ورزش و جوانان، معاونان سازمان‌های حفاظت محیط زیست، برنامه و بودجه، صدا و سیما و شورای عالی مناطق آزاد، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، شهردار تبریز و یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اعضای این ستاد را تشکیل می‌دهند.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گفت: در کنار ستاد ملی تبریز ۱۳۹۷، ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی استان نیز به منظور اجرای سیاست‌ها و تصمیمات ستاد ملی تشکیل می‌شود که اعضای آن با تصویب ستاد ملی تعیین خواهد شد.
وی، از تصویب درج نشان تبریز ۱۳۹۷ در کلیه مکاتبات اداری استان از زمان ابلاغ تصویب‌نامه هیأت وزیران خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی مکلفند در اجرای برنامه‌های مرتبط با موضوع تبریز ۱۳۹۷ مشارکت کرده و این برنامه‌ها را در اولویت قرار دهند.

جبارزاده همچنین با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مجازند با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، تا ۱۰ درصد از اعتبارات ردیف‌های ملی متمرکز را در ارتباط با پروژه‌های مصوب تبریز ۱۳۹۷ هزینه کنند، افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، ردیف اعتباری متفرقه‌ای ویژه تبریز ۱۳۹۷ پیش‌بینی و پس از تصویب در مجلس، نسبت به اختصاص اعتبار مربوطه اقدام خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.