قزوین- مدیرکل ستاد بحران استان قزوین گفت: متاسفانه عامل تخریب دهانه انتقال آب سد نهب با هدف سودجویی و "انسانی" بوده است.

تخریب دهانه سد نهب با هدف سودجویی صورت گرفت/ شهردار اسفرورین مقصر است

به گزارش قدس آنلاین، در پی تخریب بخشی از سد نهب توسط مردم در منطقه اسفرورین معابر دچار آبگرفتگی شد که نیروهای امدادی به سرعت اقدامات لازم را انجام دادند.

رضا گروسی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان قزوین در این باره اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای از افراد سودجو در پی عریض کردن سر دهانه انتقال آب سد نهب به اسفرورین به منظور بهره‌مندی از منابع آبی بیشتر برای بخش کشاورزی، مشکل‌ساز شدند.

وی بیان کرد: سودجویان با هدف عریض کردن دهانه انتقال آب سد نهب اقدام کرده که حجم بالای آب سبب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد: سد نهب براساس استانداردها و مسائل کارشناسی ساخته شده و این تخریب «انسانی» و با هدف سودجویی صورت گرفته است.

گروسی ادامه داد: شهردار اسفرورین در بروز این اتفاق مقصر بوده چرا که چندین بار نامه‌ها و تذکرات شدیداللحنی مبنی بر حصارکشی و یا پاکسازی رودخانه از سوی دستگاه‌های مربوط بیان شده اما متاسفانه لایه‌روبی انجام نشده است.

وی گفت: تمام مسئولان از جمله نماینده مجلس، امام جمعه تاکستان، فرماندار تاکستان‌، شهردار و بخشدار و همچنین نیروهای امدادی و ستاد بحران از شب گذشته در منطقه اسفرورین حضور داشته و اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.