سمنان- عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه قانون هدفمندی یارانه‌ها به‌درستی اجرا نشده است، گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری موضع خود را نسبت به قانون هدفمندی یارانه صریحا مشخص کنند.

کاندیداهای ریاست جمهوری موضع خود را نسبت به قانون هدفمندی یارانه صریحا مشخص کنند

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسن حسینی‌شاهرودی اظهار داشت: یکی از مشکلات اقتصادی جامعه، قانون هدفمندی یارانه‌ها بوده و این قانون در دولت‌های دهم و یازدهم به‌درستی اجرا نشده و تنها یارانه نقدی آن هم بدون هدفمندی بین تمام دهک‌های جامعه توزیع شد.

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه نقدی به تمام دهک‌ها مغایر با روح قانون هدفمندی یارانه‌هاست، افزود: در مجالس‌ نهم و دهم به دولت تکلیف شد که قانون هدفمندی یارانه‌ها را به‌درستی اجرا و یارانه را به سمت تولید و دهک‌های محروم جامعه هدایت کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مجلس در بودجه سال ۹۶ نتوانست دولت را نسبت به حذف دهک‌های پردرآمد متقاعد کند؛ اما دولت را مکلف به افزایش یارانه دهک‌های محروم زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی کرد.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری باید موضع خود را نسبت به قانون هدفمندی یارانه‌ها مشخص کنند، یادآور شد: باید شفاف شود که آیا دولت جدید در تبعیت از دولت‌های نهم و دهم رویه اشتباه را تکرار می‌کند یا اتفاق جدیدی در این حوزه رخ می‌دهد.

وی افزود: مجلس و مردم باید از مواضع کاندیداها درباره هدفمندی یارانه‌ها و سمت‌وسوی آن توسط کاندیداها مطلع شوند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: حذف دهک‌های پردرآمد و افزایش یارانه دهک‌های کم‌درآمد از تأکیدات مجلس بوده و از سوی مجلس حمایت می‌شود؛ با ساماندهی یارانه‌ها بخشی از آن باید به مسیر اصلی یعنی به سمت تولید و ایجاد اشتغال هدایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.