بجنورد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بر تعیین تکلیف مکان های احداث سینما در استان تاکید کرد.

مکان های احداث سینما در خراسان شمالی تعیین تکلیف شود

حسین فرخنده در گفت و گو با قدس آنلاین، با اشاره به اینکه خراسان شمالی از وجود سینمایی مناسب بی بهره است، گفت: امروز سینما به عنوان یک صنعت پولساز و اقتصادی تلقی شده و می توان آن را وسیله خوبی برای تبلیغ، ارائه دیدگاه ها، اندیشه های سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی برشمرد.

 وی اظهارداشت: فضای سینمایی می تواند در نهادینه کردن بسیاری از فرهنگ ها، بیان مسائل و مشکلات اجتماعی و حتی گاها ارائه راهکار مقابله و مبارزه با این مشکلات تأثیرگذار باشد.

فرخنده با اشاره به وضعیت فضای سینمایی خراسان شمالی افزود: در حال حاضر مکان های احداث سینما در استان بلاتکلیف مانده و باید هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون سالن های فرهنگی و هنری استان به عنوان سینما نیز مورد استفاده قرار می گیرند اما باید سالن سینمایی مجزا در استان احداث شود.

فرخنده تصریح کرد: مصرف فرهنگی مردم در استان بسیار خوب است بنابراین باید زمینه ها و بسترهای ارائه برنامه های فرهنگی بیشتر برای شهروندان فراهم شود.

 وی ادامه داد: سینما یک رسانه دیداری و شنیداری مبتنی بر تکنولوژی است که به وسیله آن فعالیت اقتصادی صورت می ‌گیرد و همچنین قابلیت استفاده هنری نیز دارد.

وی افزود: ریشه اصلی سینما به معنای جنبش و حرکت بوده اما در اصطلاح، سینما هنر و فنی است که به کمک یک سری تصاویر متحرک، پیامی را به مخاطب خود که همان تماشاگر بوده منتقل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.