یزد- رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: دستاوردهای ایران درامور پناهندگان درحوزه‌های آموزش، سلامت، کمک‌های نقدی و غیرنقدی بی نظیر است.

دستاوردهای ایران در امور پناهندگان بی نظیر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در دومین همایش سالانه دفاتر ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سراسر کشور و کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان که به میزبانی یزد، پیش از ظهر چهارشنبه برگزار شد، سیوانکا داناپالا اظهار داشت: شرایط بدی در دنیا حاکم است و دنیا بسیار بالا و پایین شده و تصاویر تیره و تار در جهان می‌بینیم اما وقتی به ایران می رسیم، اخبار بسیار خوبی از پناهندگان در اینجا می‌شنویم.

رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: مشکلات و معظل های زیادی در کشورهای مختلف جهان وجود دارد و متأسفانه بسیاری از این مشکلات مردم مناطق مختلف را وادار به مهاجرت کرده است.

داناپالا  گفت: من به مناطق مختلف سفر می کنم و بعضی از مشکلاتی که مردم و جوامع با آن مواجه هستند را می بینم و از نزدیک علل مهاجرت‌ها ی مردم را مشاهده می کنم.

وی افزود: ما با خدمات به کشورها به شرایطی رسیده‌ایم که اتباع خارجی از استیصال کامل به پیشرفت دست یافته‌اند و اکنون فرزندان آنها در مدارس تحصیل می‌کنند یا خدمات بهداشتی دریافت می‌کنند که این اقدامات حس رضایت در مردم ایجاد می‌کند.

داناپالا گفت:  دستاوردهای ایران در امور پناهندگان در حوزه‌های آموزش، سلامت، کمک‌های نقدی و غیرنقدی  بی نظیر است و ایران به عنوان یک کشور دارنده رویکرد مثبت رشد کرده و خوشحالم در مواردی نظیر بیمه و آموزش که رهبری ایران بر آن تاکید کرده‌اند، می‌توانیم ایران را به عنوان یک مدل در جهان مطرح کنیم.

رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خاطرنشان کرد: نسبت به اقداماتی که انجام شده، نباید بی‌تفاوت باشیم و همکاری بسیار نزدیک  وخوبی با ایران بوده و نتایج ملموسی به بار آورده و اینها باعث رضایت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.