امام جمعه موقت تهران، انتخاب اصلح را مسؤولیت مردم برشمرد و حضور در انتخابات را واجب سیاسی دانست و از همه مردم خواست در این انتخابات به صحنه آمده و امانت را به اهلش بسپارند.

مسؤولیت لقمه چرب نیست بلکه یک امانت است / وظیفه ملت دیدن سقف صلاحیت ها و انتخاب فرد اصلح است

به گزارش «قدس آنلاین»،  آیت الله سید احمد خاتمی،  شامگاه پنج شنبه ۱۴اردیبهشت ماه، در گردهمایی جوان، بصیرت، انقلابیگری که با حضور جوانان انقلابی در مسجد امیرالمؤمنین(ع) شریف آباد پاکدشت برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با یادآوری امانت‌داری مؤمن، درباره فضیلت امانت‌داری گفت: در روایات ما بسیار به این مهم توصیه شده است و قرآن روی انواع امانت ها تأکید دارد.

وی با بیان اینکه امانت فقط مال نیست، ادامه داد: نماز و روزه هم امانت خدا است، با این امانت ها چطور رفتار می کنیم؟  گوش و چشم هم امانت است، اما آیا هر چه می خواهیم باید بشنویم؟ آیا هر چه خدا خواست نگاه می‌کنیم؟

امام جمعه موقت تهران، جوانی را از جمله امانت الهی دانست و نحوه رفتار با امانت جوانی را دو گونه عنوان کرد و گفت: یا باید با این امانت که می‌شود بهشت را به دست آورد، آن را به آتش کشید و به تاراج برد که خیانت بزرگی است یا طوری عمل کرد که خدا به آن افتخار کند.  جوانی را که راه حضرت علی اکبر(ع) می رود امانت داری شایسته است که خدا به او می بالد.

وی رجزخوانی های شبیه ترین خلق خدا به رسول اکرم(ص) مبنی بر عدم احاطه ناپاک ها بر اسلام را اوج قدرت دانست و خاطر نشان کرد: حضرت علی اکبر(ع) بهترین امانت دار جوانی بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر را از دیدگاه قرآن امانت اعلام کرد و افزود: شورای اسلامی شهر نماد مردمسالاری دینی است.

وی انتخاب اصلح را مسؤولیت مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات واجب سیاسی است، باید به صحنه آمد و امانت را به اهلش سپرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بار دیگر با یادآوری اولویت اول نظام مبنی بر حضور در انتخابات، خاطرنشان کرد: این حضور خاری است در چشم و استخوانی است در گلوی دشمن!

وی خاطر نشان کرد: شورای نگهبان کف صلاحیت ها را دیده و ۶نفر را انتخاب کرده است، اما وظیفه ملت دیدن سقف صلاحیت ها است و اینکه فرد اصلح را انتخاب کنند.

مسؤولیت لقمه چرب نیست بلکه یک امانت است

عضو شورای‌عالی حوزه های علمیه با اشاره به حکمت های نهج البلاغه، تصریح کرد: مسؤولیت لقمه چرب نیست بلکه یک امانت است، از عملکرد انسان ها می توان فهمید که مسؤولان به مسؤولیت چه نگاهی دارند.

وی با یادآوری اینکه کسی که به محض گرفتن مسؤولیت و بدون ارزیابی، افراد زیر مجموعه خود را اتوبوسی بیرون می کنند و افراد جدید را اتوبوسی جایگزین می‌کنند، گفت: معلوم است که آنها به مسؤولیت نگاه امانتدارانه ندارند و آن را به مثابه یک لقمه چرب می‌پندارند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کسی که در مناظرات علناً نام حزب خود رامی‌برد و از آن حمایت می‌کند؛ معلوم است که بعد از انتخاب، مسؤولیت را فقط برای حزب خود می داند و به مسؤولیت به دید یک لقمه چرب می ‌نگرد.

وی با اشاره به تربیت شدگان مکتب امام صادق(ع) مطرح کرد: آنها مسئولیت را به عنوان باری بر دوش خود می بینند و امانت‌داری می کنند و اگر در انتخابات مسؤولیتی به دست نیاوردند هیچ گله ای ندارند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به کتاب بحارالأنوار از جمله معیارهای مهم برای انتخاب اصلح را ارزیابی همکاران کاندیدا برشمرد و افزود: اگر می خواهید کسی را ارزیابی کنید به همکاران آن شخص بنگرید، اگر متدین بودند او هم متدین است و البته برعکس.

وی خاطر نشان کرد: درد حضرت علی(ع) آن بود که می ترسید عده ای بی دین قدرت را دست بگیرند و نااهلان را همکارشان کنند و با متدین ها دربیفتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گله از اینکه کاندیداها افراد کابینه خود را معرفی نمی کنند، اظهار کرد: اگر کاندیداها حداقل افراد مهم کابینه خود را معرفی می کردند، انتخاب اصلح خیلی راحت تر می‌شد.

وی شناسایی اردوگاه کاندیداها را هم از دیگر عومل مهم ارزیابی نامزدها دانست و اذعان کرد: اگر دشمن از کسی حمایت کرد به او شک کنید چرا که معلوم است دشمن به وی چشم طمع دوخته است.

دشمن در حال ساخت دو قطبی‌های کاذب و دو سویه هست

آیت الله خاتمی به نقش رسانه های غربی بعد از انتخابات۸۸  اشاره کرد و از مهندسی انتخابات توسط آنها خبر داد و افزود: این بار رسانه های غربی ماه ها قبل از انتخابات۹۶ وارد شده اند و در حال ساخت دو قطبی‌های کاذب و دو سویه هستند که البته مردم باحضور خود در ۲۹ اردیبهشت ماه جواب دخالتهای دشمن را خواهند داد و توطئه آنها را خنثی خواهند کرد.

وی در ابتدای این گردهمایی با اشاره به فعالیت حوزه علمیه بزرگ شهرستان پاکدشت، ‌ آن را از افتخارات کشور معرفی کرد و افزود: این نشان از تدین مردم این خطه دارد. /

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.