یزد- امام جمعه یزد گفت: شخصی که رئیس جمهور یک کشور اسلامی می‌شود باید از مسائل حزبی دور باشد.

رئیس جمهور کشور اسلامی  باید از مسائل حزبی دور باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه یزد اظهار داشت: شخصی که رئیس جمهور یک کشور اسلامی می‌شود باید  از مسائل حزبی دور باشد و وابسته به دین، اسلام و ولایت باشد و جامعه را از دزدی و فحشا و فساد دور کند.

امام جمعه یزد گفت: جامعه‌ای که فساد، فحشا و دزدی در آن زیاد شود، پیشرفت  وترقی نمی‌کند و اشخاصی که نامزد شده‌اند باید بتوانند کاری کنند که مردم و جوانان به سمت خوبی‌ها و پیشرفت هدایت شوند و جامعه را از بدی‌ها و پستی‌ها و پلیدی ها پاک کنند.

وی اظهار داشت: اگر رئیس جمهوری بیاید که بتواند مشکلات مردم را حل کند اما مایه سعادت مردم نباشد، چه فایده‌ و ارزشی دارد زیرا حل مشکلات اقتصادی باید مایه دینی داشته باشد و اگر اقتصاد بدون دین موثر بود امروزه همه کشورهای غربی موفق بودند.

ناصری گفت: مردم باید مراقب انتخاب خود باشند و احساساتی و حزبی عمل نکنند بلکه نگاهشان اصیل و خدایی باشد ضمن اینکه افرادی هم که نامزد انتخابات شده‌اند باید نگاهشان خدایی باشد.

امام جمعه یزد افزود: باید احساساتی عمل نکنیم  ومراقب انتخاب خود باشیم  ونگاهمان اصیل و در راستای رضای خدا باشد در غیر این‌صورت ضرر خواهیم کرد.

ناصری در ادامه خطبه ها اظهار داشت: گروه حماس یکی از گروه‌های مبارز فلسطین است اما با توطئه های عربستانی‌ها اهدافشان نسبت به اسرائیل تغییراتی کرده است و بیانیه‌هایی داده که امیدواریم به خود بیاید و فلسطین بتواند به مجاهدت‌های خود ادامه داده و آزاد شود.

امام جمعه یزد با اشاره به روز جوان گفت: مربیان، روحانیون و خانواده‌ها باید دلسوز جوانان باشند و جوانانی پرورش دهند که گره گشای مشکلات کشور باشند نه اینکه مدام در فضای مجازی سرگردان باشند ضمن اینکه دشمن نیز به دنبال همین است و در فضاهای مجازی جوانان ما را به انحراف می‌کشند.

وی افزود: جوانان دارای فکر خلاق هستند و مسئولان باید از جوانان خوش فکر و نخبه در زمینه های مختلف استفاده کنند.

ناصری گفت: : مسؤولان باید از این جوانان خوش‌فکر و نخبه استفاده کنند و اگر روحانیون و مسؤولان ما برای جوانان دل نسوزانند و آنها را خوب پرورش ندهند، دشمنان آنها را از ما می‌گیرند.

امام جمعه یزد اظهار داشت: امروز برای جوان‌ها هزینه نمی‌شود تا بتوانیم بعدها از قدرت و فکر آنها استفاده کنیم در صورتیکه آموزش و پرورش و مسؤولان سیاسی و فرهنگی ما باید خوراک فکری در همه زمینه ها برای جوان‌ها تولید و فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.