یزد- رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تأمین سلامت عمومی در جامعه ضروری بوده و جامعه زمانی می‌تواند به سمت تعالی حرکت کند که زیربنایی سالم محور داشته باشد.

جامعه متعالی  باید زیربنایی سالم محور داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین، دکترمحمدرضا میرجلیلی پیش ازظهر شنبه در نشست معاونین فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های کشوراظهارداشت: قریب به ۱۰۰ هزار دانشجو دراستان یزد در حال تحصیل هستند، و  حدود ۱۰ درصد جمعیت استان یزد دانشجویی است و جمعیت کشور، جمعیت جوانی بوده و  تأمین سلامت عمومی در جامعه ضروری بوده و  جامعه زمانی می‌تواند به سمت تعالی حرکت کند که زیربنایی سالم محور داشته باشد.

وی افزود: انسان سالم علاوه بر جسم دارای روح و رفتار سالم  می باشد  ونگاه به سلامت بایدتغییر کند و با تغییر نگاه به سلامت افرادی سالم هستند که علاوه بر جسم سالم، دارای سلامت روح و روان و معنویت باشند.

میرجلیلی رعایت سلامت فردی از نظر روحی و جسمی را تضمین کننده سلامت عمومی جامعه دانست و گفت: جذب مشارکت عمومی یکی از ضرورت‌های اجرایی در راستای توسعه بیش از پیش کشور است  و رعایت سلامت فردی از نظر روحی و جسمی تضمین کننده سلامت عمومی جامعه می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به افزایش نقش حوزه دانشجویی در دانشگاه در راستای تأمین سلامت روانی و روحی نسل آینده، افزود: توجه به سلامت اخلاقی، رفتاری و روحی جوانان ضروری است و آموزش سفیران سلامت از جمله اقدامات موثر در راستای ترویج ارزش‌های سلامت محور در دانشگاه‌ها و مجموعه‌های دیگر استان و کشور است.

سلامت  امری بسیار مهم و ارزشمند در فرهنگ اسلامی است 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی نیز در این نشست  با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ رعایت سلامت عمومی بین اقشار مختلف جامعه، گفت: زمینه‌های تأمین سلامت روح و روان در جامعه ایجاد شود و روایات و دستورات دینی ما به تأمین سلامت عمومی و فردی سفارش فراوان کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زارع سلامت را امری بسیار مهم و ارزشمند در فرهنگ اسلامی عنوان کردو گفت: سلامت از جمله نعماتی است که انسان‌ها تا زمانی که آن را دارند قدر نمی شناسند و به محض این که از دست دادن به دنباب کسب آن هستند.

وی تصریح کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران باید بیش از پیش نسبت به تدوین برنامه‌هایی که زمینه‌های ایجاد سلامت روان، جان و روح را ایجاد می‌کند اقدام کنندو سلامت روح و روان یکی از مهمترین دستورات دین بین اقشار مختلف جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.