اهواز- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نهال کاری برای مقابله با ریزگردها یک راه حل انحرافی است و اگر در عرض یک ماه آبی که انتقال دادند را دوباره به سمت استان خوزستان هدایت کنند مشکل ریزگردها حل می‌شود.

 خوزستان یک جلگه بی‌نظیر/ نهال کاری برای مقابله با ریزگردها یک راه حل انحرافی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محسن حیدری روز شنبه در سی‌وسومین یادواره بزرگداشت مقام معلم در اهواز با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیا و این بزرگترین مدال افتخار معلمان است، اظهارداشت: معلمان می‌توانند معلم الهی باشند به شرطی که کرامت الهی را در وجود خود تجلی دهند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مطهری از نظر علمی و عملی یک معلم نمونه است، افزود: معلمان کشور محترم هستند اما معلمان خوزستان با توجه به شرایط استان، ایثارگری و استقامت آنها قابل تقدیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی افراد به مصالح نگاه بخشی و برخی دیگر نگاه ملی دارند، گفت: به عقیده بنده نسبت به خوزستان منافع استانی را نمی‌شود از منافع ملی تفکیک کرد همچنین تجلی منافع ملی در تجلی منافع استان خوزستان است.

وی عنوان کرد: واقعیت این است که اگر کسی از نظر سیاسی، اجتماعی‌، اقتصادی و ژئوپولیتیکی خوزستان را بنگرد به این نتیجه می‌رسد که خوزستان یک جلگه بی‌نظیر است.

آیت‌الله حیدری ادامه داد: تصور کنید اگر ایران، استان خوزستان را نداشته‌باشد ۸۵ درصد نفت، ۲ میلیون هکتار اراضی قابل کشت که مواد غذایی تمام کشور را مهیا ‌می‌کنند و ده‌ها و شاید صدها مورد را از دست می‌دهد بنابراین منافع مردم این استان را نمی‌توان جدا کرد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوزستان به واسطه جنگ تحمیلی نابود شد اما استان‌های دیگر پیشرفت کردند، بیان کرد: آب خوزستان با توجه به نظر کارشناسان امر می‌تواند منابع کشاورزی تمام کشور را مهیا کند و مواد غذایی ۵۰ درصد کشور را تامین کند به شرطی که انتقال آبی صورت نگیرد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ریزگردها و طرح نهال کاری خاطر نشان کرد: نهال کاری برای مقابله با ریزگردها یک راه حل انحرافی است و اگر در عرض یک ماه آبی که انتقال دادند را دوباره به سمت استان خوزستان هدایت کنند مشکل ریزگردها حل می‌شود.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم نسبت به منافع استان خوزستان چشم‌پوشی کنیم به دلیل اینکه چشم‌پوشی خیانت به مردم، نظام و مصالح کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انتقال معلمان خوزستان به استان‌های دیگر به دلیل شرایط بد استان افزایش یافته است بنابراین ما نمی‌توانیم مسائل زیست محیطی را که به همه چیز از جمله آموزش و پرورش گره خورده است را نادیده بگیریم.

وی در پایان خطاب به معلمان استان گفت: امیدوارم به‌رغم شرایط بد زیست محیطی به استقامت و ایثارگری خود ادامه دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.