سخنگوی کمیسیون مناظرات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از اعتراض یک نامزد پس از پایان مناظره دوم به کمیسیون خبر داد و گفت: این اعتراض در حال بررسی است.

اعتزاض یک نامزد پس از پایان مناظره دوم / برگزاری مناظره روز جمعه با موضوع اقتصادی

به گزارش «قدس آنلاین»،  احسان قاضی زاده سخنگوی کمیسیون مناظرات انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران گفت: ما به خواست مردم مناظره‌ها را برگزار کردیم علی رغم اینکه برخی تقاضاها برای پخش غیرزنده مناظره‌ها وجود داشت یا اینکه در تعداد محدودتری برگزار شوند و فاصله آنها کمتر از یک هفته باشد اما ما به احترام مردم سه مناظره زنده را در سه جمعه برنامه ریزی کردیم که اولاً زنده باشد، دوماً بین مناظره ها یک هفته برای گفتگو و تفکر مردم فراهم باشد. همچنین در بهترین ساعات زمانی مناظره‌ها را پخش کردیم.

وی ادامه داد: اکنون یک مناظره دیگر باقیمانده است که جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه با موضوع اقتصادی برگزار می‌شوند، چرا که در نظرسنجی‌های مراکز معتبر نظرسنجی مطالبات مردم بیشتر اقتصادی بود و مانند دو مناظره قبل یکی دیگر از اولویت‌های موضوع مناظره انتخاب شد.

سخنگوی کمیسیون مناظرات انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا با اعضای اتاق فکر و ستاد خبری نامزدها جلساتی را برای برگزاری تذکرات برگزار کرده است یا خیر، گفت: ما قبل از هر دو مناظره قبلی جلساتی داشتیم و قوانین مربوط به حوزه تبلیغات را به صورت حضوری برای ۶ نامزد تشریح کردیم پیش از آن نیز از طریق اطلاعیه و بازهم حضوری به آنها اطلاع داده شده بود. برنامه ریزی و نظم جلسه رعایت عدالت و همکاری در مناظره‌ها از این موارد بود.

قاضی‌زاده همچنین از محاسبه زمان مابه‌التفاوت زمانی در پایان مناظره دوم خبر داد و گفت سعی ما این است که می‌توانند به خوبی خود را معرفی کرده دیدگاه‌ها را مطرح کنند نکات بازگو شود ما در مجموع غیر از مناظره‌ها ۵۵۵ دقیقه برنامه تلویزیونی برای هر نامزد و ۵۵۰ دقیقه هم برنامه رادیویی درنظر گرفته‌ایم یعنی یک نامزد بیش از هزار دقیقه در صدا و سیما برنامه دارد و این زمان بی‌نظیری است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اعتراضی از سوی نامزدها در مناظره دوم انجام شده است، گفت: تاکنون یک نامزد شکایت خود را به کمیسیون تبلیغات ارائه کرده که کمیسیون درحال بررسی آن است.

سخنگوی کمیسیون مناظرات انتخابات ریاست جمهوری همچنین درباره نمایشگاه کتاب تهران نیز افزود: من اولین بار است که به شهر آفتاب می آیم و از نمایشگاه کتاب تهران بازدید می‌کنم نمایشگاه کتاب تهران یک رویداد فرهنگی است که با هیچ واقعه فرهنگی دیگر مقایسه کرد امیدوارم بازدیدهای مردم منجر به رونق دانایی در عرصه جامعه شود.

قاضی زاده تصریح کرد:  یکی از پایه های شاخصه توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است خوشبختانه اقبال مردم نسبت به نمایشگاه کتاب تهران با وجود مشکلات ناشران ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.