شیراز- تولیت حرم شاهچراغ(ع) گفت: در حال آماده‌سازی دانش‌نامه احمد بن موسی(ع) هستیم که در مرحله پایانی قرار دارد و در این موضوع با توجه به تفسیری که قرار است انجام گیرد به همکاری بنیاد امام رضا(ع) نیازمندیم.

دانشنامه احمدبن موسی(ع) در حال آماده سازی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله دستغیب در دیدار با مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اعلام همکاری با این بنیاد اظهار کرد: همکاری و مشارکت های سنوات گذشته نشان‌دهنده این همکاری است و در آینده نیز همکاری‌ها ادامه خواهد داشت.

تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع) با اشاره به برنامه ساخت سریال حضرت احمد بن موسی(ع) با همکاری حرم و صدا و سیما، بیان کرد: در واقع حضرت احمد بن موسی(ع) آن‌طور که باید شناسانده نشده است، بنابراین سعی کردیم مقداری از وقتمان را در تلویزیون به معرفی حضرت شاهچراغ(ع) و دیگر امامزاده‌های استان فارس اختصاص دهیم.

آیت الله دستغیب با بیان اینکه معرفی شخصیت‌های آل الله علاوه برای خارجیان و تولیت های دیگر حرم های اهل بیت(ع) در دیگر کشورها برای هموطنان نیز جذابیت دارد، تصریح کرد: بحث ولایت‌پذیری و تکریم حضرت شاهچراغ(ع) از امام رضا(ع) مسائلی است که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود.

وی با اشاره با کتاب‌های گناهان کبیره و قلب سلیم شهید آیت‌الله دستغیب و تاثیرگذاری این کتاب‌ها بر جامعه، تاکید کرد: رسانه می‌تواند در زمینه فرهنگ غنی اسلامی موثر باشد، که در این زمینه هم بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و هم خبرگزاری فرهنگ رضوی در این زمینه موفق عمل کرده اند و امید است فعالیت‌های خود را در جهات مختلف گسترش دهند.

تولیت حرم احمدی و محمدی شاهچراغ(ع) خاطرنشان کرد: باید برای تالیف کتاب‌هایی مانند دانش‌نامه در دست تالیف و چنین اقداماتی با هم متحد بود.

کمبود محتوا در حوزه اهل بیت(ع)

در این دیدار مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) نیز با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی، حرم احمدی و محمدی شاهچراغ(ع) اظهار کرد: اینکه در حال تالیف دانش‌نامه‌ای با موضوع حضرت احمد بن موسی(ع) هستید کار باارزشی است اما این تالیفات باید ادامه یابد.

اکبر شیخ افزود: با کمبود محتوا در زمینه اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) و حضرت شاهچراغ(ع) رو به رو هستیم و باید برنامه ریزی و در طول سال چند کتاب در این زمینه تالیف شود.

شیخ با بیان اینکه در زمینه فعالیت‌ها از طرف بنیاد امام رضا(ع) قول همکاری‌های لازم را می دهد، تصریح کرد: باید در فعالیت‌ها و انجام پروژه‌ها وحدت مسلمانان شیعه و سنی را در اولویت قرار داد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: در زمینه ساخت زندگینامه حضرت احمد بن موسی(ع) و تامین محتوا و تجهیزات بنیاد در حد توان همکاری خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.