رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان با تاکید بر اینکه شرایط امنیتی کشورش بعد از حملات تروریستی سال ۲۰۱۶ هنوز بهبود نیافته است، از شهروندان آلمانی خواست خود را برای حملات تروریستی دیگری آماده کنند.

شهروندان آلمانی باید خود را برای حملات تروریستی دیگری آماده کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "هانس گئورگ ماسن"، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان خطر یک حمله تروریستی در آلمان را بسیار ملموس و مشخص ارزیابی کرده و اظهارداشت که شرایط امنیتی از سال 2016 که چهار حمله کوچک و حمله به بازار کریسمس در برلین وجود داشته است بهبود نیافته.

وی افزود: شهروندان باید از نظر ذهنی خود را برای احتمال حمله تروریستی دیگری آماده کنند. یک نشانه و گواه برای این مسئله این است که تقریبا به صورت هفتگی مظنونین تروری در سراسر آلمان دستگیر می شوند.

ماسن همچنین گفت: در مجموع شمار افراط گرایان در چند سال اخیر افزایش داشته است. ماسن بخصوص درباره آمادگی خشونت بالا در همه گروه ها و افراط گرایی روزافزون در میانه جامعه مدنی ابراز نگرانی کرد.

به گفته وی افراط گرایان از اینترنت و رسانه های اجتماعی استفاده می کنند تا از طریق تبلیغات و اخبار غلط طرفدارانی جذب کنند و نظرات عمومی را تحت تاثیر قرار دهند. رسانه های سنتی و همچنین دولت تا به حال اقدامات کمی در مقابله با این مسئله انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.