یزد - مدیر کل اوقاف و امور خیریه یزد گفت: طرح شناسایی روستا به روستا جهت تثبیت مالکیت موقوفات در اولویت برنامه های کارشناسان ثبتی ادارات اجرایی اوقاف در سالجاری خواهد بود.

طرح شناسایی روستا به روستا در اوقاف یزد اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده در نشست  با مدیران اداره کل ثبت اسناد استان اظهارداشت: حجم بالای تعداد موقوفات و رقبات وقفی و همچنین درآمد پایین موقوفات استان و نداشتن نیروی انسانی کافی تلاش ادارات در حوزه ثبتی را با مشکل مواجه کرده است. 

وی افزود: علی رغم همه موانع در حوزه ثبتی تحرک خوبی در اوقاف استان اتفاق افتاده و بازدید های میدانی مدیران ثبتی اوقاف استان گویای این نشاط و تحرک است و طرح شناسایی روستا به روستاجهت تثبیت مالکیت موقوفات در اولویت برنامه های کارشناسان ثبتی ادارات اجرایی در سال جاری خواهد بود.

زارع زاده تصریح کرد: تمام امکانات سخت افزاری مدرن ازجمله سیستم های نوین نقشه برداریدوفرکانسه ) تهیه شده و با  این ابزار روند نقشه برداری و تثبیت مالکیت اراضی وقفی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

با تعامل مانع تصرف موقوفات می شویم

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد نیز در این نشست گفت: شناسایی موقوفات در اولویت برنامه های ثبتی قرار گیرد تا روند تثبیت مالکیت و صدور سند تسهیل گردد.

علی کریمی اظهارداشت : این آمادگی در اداره ثبت وجود داردکه در صورت آماده بودن مستندات رقبه وقفی روند تثبیت مالکیت و صدور سند تسهیل شود.

وی افزود: در مرحله اول شناسایی موقوفات باید در اولویت کار ثبتی قرار گیرد تا پس از تثبیت اولیه در بانک اطلاعات کاداستر از تصرف این میراث گذشتگان جلوگیری کنیم .

کریمی ابراز امیدواری کرد باتسهیل روند رسیدگی و برگزاری جلسات مشترک متوالی بین مدیران دو نهاد تعداد سند مالکیت بیشتری نسبت به سال گذشته صادر شود و انشا الله بتوانیم با کمک هم کاری برای وقف انجام دهیم تا این میراث جاویدان برای آیندگان باقی بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.