گناباد-امام‌جمعه گناباد گفت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و دینی به دلیل بیکاری و عدم امید به آینده است که باید در این حوزه در گناباد به‌اندازه اختیاراتی که مسئولان دارند، تلاش شوند.

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل بیکاری و عدم امید به آینده است

به گزارش قدس انلاین، امام جمعه گناباد صبح امروز در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان  درسال جاری که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت:رونق تولید و زمینه‌سازی برای اشتغال بسیار مهم است چون که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و دینی به دلیل بیکاری و عدم امید به آینده است که باید در این حوزه در گناباد به‌اندازه اختیاراتی که مسئولان دارند، تلاش شود.

حجت‌الاسلام صادقی بابیان اینکه رونق اقتصاد و تولید زیربنای فعالیت‌های فرهنگی است، تصریح کرد: باید در جامعه فرهنگ کار به‌درستی در بین جوانان تبیین شود تا آن‌ها تنها به دنبال کارهای دولتی نباشند و دیدگاهشان نسبت به کار تغییر کند.

وی به نقش شورای فرهنگ عمومی در عدم خرید کالاهای خارجی اشاره و خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی عدم خرید کالای خارجی باید علاوه بر روحانیون، مسئولان، فرهنگیان و دانشگاهیان به‌صورت عملی تلاش کنند و با ترویج استفاده از کالاهای داخلی نقش مؤثری در تقویت تولید داخلی و اقتصاد کشور ایفا کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گناباد نیز در این جلسه گفت: انتخابات یکی از مهم‌ترین وقایع کشور می‌باشد و باید نهادهای فرهنگی بدون گرایش‌های سیاسی با توان فرهنگی که در اختیاردارند، مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق و ترغیب کنند، چون  مشارکت عمومی مردم نشان‌دهنده اقتدار کشور در برابر دشمنان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد به راه‌اندازی کمیسیون طرح و برنامه شورای فرهنگ عمومی گناباد اشاره و تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی گناباد این است که علی‌رغم مکاتبه با اعضای این شورا مبنی بر ارائه طرح‌های خود برای بیان در شورا، استقبال چندانی صورت نگرفته است لذا به پیشنهاد رئیس شورای فرهنگ عمومی گناباد کمیسیون طرح و برنامه در این شورا ایجاد می‌شود.

حمیدرضا مهدوی مقدم افزود: در این کمیسیون که با حضور صاحب‌نظران و نخبگان و با تائید رئیس شورای فرهنگ عمومی گناباد ایجاد می‌شود، طرح‌ها و برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی بررسی و تنظیم و برای تصویب در شوراهای فرهنگ عمومی بیان می‌شود.

در این جلسه، حسین نجاری رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد با توجه به انجام اقدامات فرهنگی مناسب در سال گذشته و تعامل با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد به‌عنوان نماینده مراکز آموزش عالی گناباد در شورای فرهنگ عمومی شهرستان انتخاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.