یزد – رئیس دادگستری استان یزد گفت: مردم با دقت و ظرافت تبلیغات انتخاباتی را دنبال می کنند و بی توجهی به مقررات و قوانین انتخاباتی را از سوی هیچ فرد و گروهی نمی پذیرند و تبلیغات انتخاباتی نباید آرامش مردم را مختل کند.

 تبلیغات انتخاباتی نباید آرامش مردم را مختل کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری ،محمدرضا حبیبی در جلسه توجیهی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا و نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: طبق ماده واحده الحاقی ، تبلیغات به صورت بنر در مکان های غیر از ستاد ممنوع است و نیروی انتظامی و شهرداری می تواند بدون نیاز به حکم قضایی نسبت به جمع آوری بنر ها اقدام نماید .

وی افزود: طبق قانون، ضابط قضایی در حین مشاهده جرم مشهود ضمن جمع آوری بنر می تواند مرتکب را نیز جلب نماید که در قانون از ۳ روز تا ۳۰روز زندان نیز برای مرتکب تعیین گردیده است .

این مقام قضایی، برگزاری انتخابات آرام ،امن و بی حاشیه را آرزوی قلبی دستگاه قضایی ذکر کرد و گفت: دستگاه قضایی خواستار آن است که حتی یک پرونده جرم و تخلف انتخاباتی در استان تشکیل نگردد و مردم در میان یک شور انتخاباتی جهت تعیین سرنوشت خود ، با شکوه و با عظمت در پای صندوق های رأی حاضر گردند .

وی خطاب به نامزدهای انتخابات شوراها ، بر مطالعه و اشراف بر قوانین انتخابات شورا تأکید کرد و اظهار داشت: به هر حال فردی که خود را برای حضور در شورای شهر حاضر می کند باید بداند که قوانین و مقررات شوراهها چیست و حد و حدود اختیارات شوراها تا چه حدی می باشد ، که اگر در میان اجتماع مردم قرار گرفت بتواند پاسخگوی آنان باشد و از هرگونه وعده و قول خارج از محدوده اختیارات شورا پرهیز نماید .

رئیس کل دادگستری استان یزد ، مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی که داعیه تبعیت از حکومت علوی را دارد به سنگری برای خدمت و نوکری مردم تشبیه کرد و گفت: طبق سفارش مولای متقیان ، امیرمومنان حضرت علی علیه السلام ؛ مسئولیت یک طعمه نیست بلکه یک رسالت است که باید در قبال آن به مردم و خداوند پاسخگو بود .

وی ارائه برنامه ها، اهداف و شایستگی های هر نامزد به دور از سیاه نمایی ، تخریب ، توهین و دروغ و افترا را نشان از اخلاق انتخاباتی دانست و افزود : اگر نسبت به فردی هم نقدی وجود دارد باید با رعایت احترام و با زبان نرم ایراد گردد.

حبیبی تصریح کرد: استفاده از بلندگو، تشکیل کارناوال و کاروان های تبلیغاتی و تجمع در میادین و خیابان ها ، به نظم و انضباط شهر لطمه می زند و مردم نیز نسبت به اینگونه مسائل معترض هستند .

وی افزود : برگزاری میتینگ های سیاسی در محافل خاص و با حضور نامزدها و نمایندگان آنها ، منع قانونی ندارد ، اما این مسئله با تجمع های در حاشیه خیابان ها که بعضاً با رفتار های هنجار شکنانه و غیر اصولی همراه است فرق می کند .

این مقام قضایی نسبت به سوء استفاده از فضای آزاد تبلیغات نیز هشدار داد و گفت : باید دقت شود تا این فضای پر هیجان انتخابات ، عرصه سوء استفاده افراد معلوم الحال مطرود ملت قرار نگیرد .

حبیبی به پایبندی و الزام به قوانین و مقررات توسط همه گروه ها، نامزدها و طرفداران نامزدها تأکید کرد و اظهار داشت : استفاده از تصویر اشخاص و افرادی که بنا به دلایلی ، استفاده از تصاویر آنها ممنوع است ، یک تخلف و جرم محسوب می گردد و با افرادی که نسبت به این مسئله بی توجه باشند برخورد خواهد شد .

وی با اشاره به ممنوعیت نصب هرگونه بنر و پلاکارد در سطح شهر غیر از مکان ستاد های انتخاباتی ، تصریح کرد: شهرداری باید در اسرع وقت نسبت به جمع آوری این بنر ها اقدام نماید و اگر پرونده کیفری تشکیل و فرد متخلف یا مجرم تحت تعقیب قرار گیرد و شهرداری هزینه جمع آوری تجهیزات و لوازم تبلیغاتی خلاف را از مرتکب مطالبه نماید ، قابل رسیدگی در دادگاه خواهد بود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.