بجنورد- استاندار خراسان شمالی از واگذاری پنل های خورشیدی قابل حمل به عشایراستان خبرداد.

پنل های خورشیدی قابل حمل به عشایر خراسان شمالی واگذار شد
محمدرضا صالحی ظهر پنج شنبه در همایش تجلیل از معلمان عشایر استان در دشت گلیل شیروان اظهارداشت: برای اجرای این پروژه ۲ میلیارد تومان اعتبار برای ۲ هزار خانوار عشایری تسهیلات بلاعوض اختصاص می یابد.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه از امسال آغاز می شود، افزود: با اجرای این پروژه عشایر هرجا اطراق کنند می توانند با استفاده از پنل های خورشیدی نیروی برق همراه خود داشته باشند.
وی با بیان اینکه سرانه درآمد مردم این استان از متوسط سرانه کشوری پایین تراست، خاطرنشان کرد: یکی ازراههای تولید و اشتغال توجه به بخش گردشگری است و با حفظ اشتغال مرتبط با بخش کشاورزی باید به حوزه گردشگری توجه شود.
صالحی ادامه داد: این استان می تواند به عنوان پایلوت استفاده ازانرژی خورشیدی باشد درهمین راستا تاکنون بالغ بر ۱۳۶ مگابایت مجوز سرمایه گذاری خارجی صادرشده و به زودی وارد فاز عملیاتی می شویم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز دراین همایش گفت: محل رشد و توسعه کشور آموزش و پرورش است و معلمان عامل اصلی این توسعه هستند.
حکیم زاده اظهارداشت: آموزش و پرورش بدون توجه به جنسیت و قومیت امکانات را دردورترین نقاط کشور توزیع می کند.
وی افزود: آموزش و پرورش دربرنامه های خود به دنبال عدالت و دسترسی به آموزش و فرصت های یادگیری و یاددهی به همه دانش آموزان است.
وی یادآورشد: درحال حاضر ۱۸۶ هزار دانش آموز عشایر درکشور ازخدمات آموزشی همانند دیگر دانش آموزان برخوردار می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز گفت: هدف ازبرگزاری این همایش طی ۳ سال متوالی در دشت گلیل شیروان توجه بیشتر به معلمان عشایراست.
حاتمی خاطرنشان کرد: معلمان عشایر مشکلات زیادی دارند که درقانون باید توجه به این مشکلات لحاظ شود.
وی تصربح کرد: دربین دانش آموزان عشایرنیز دانش آموزان نخبه و تیزهوش وجود دارد که با توجه بیشتر به آنها می توانند افراد مفیدی برای جامعه باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.