یزد - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: شهرستان مهریز با وجود کمبود اعتبارات و نیم‌درصد شهرداری از نظر رشد فضاهای کتابخانه‌ای و فعالیت فرهنگی جزو شهرستان‌های پیشرو استان بوده است.

کتابخانه‌های مهریز با وجود کمبود اعتبارات رشد خوبی داشته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های مهریز اظهارداشت: این شهرستان از معدود شهرستان‌هایی که کتابخانه‌های روستایی آن چه از نظر ساختمانی و چه از نظر عضو و پویایی کتابخانه، در سطح کتابخانه‌های شهری است که این امر نشان‌دهنده وجود روستاهای فرهنگی در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه اولویت کتابخانه‌های شهرستان، شاداب‌سازی است، افزود: جذب عضو و ایجاد انس اعضا و مخاطبان با کتاب و کتابخانه در شهرستان، باید جزو اولویت‌های سال جاری کتابخانه‌های عمومی مهریز باشد و رشد کتابخانه‌های مهریز طی سه دوره بازدید کارشناسی مشهود است. 

دوست فاطمی‌ها همچنین خواستار پیگیری بیشتر رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز برای استفاده از ظرفیت خیران شهرستان در زمینه تجهیز کتابخانه‌ها شد.

در پایان این جلسه و پس از بررسی مسائل و کمبودهای کتابخانه‌های مهریز، مواردی برای بهبود کمی و کیفی وضعیت کتابخانه‌های این شهرستان تصویب شد.

پیگیری عقد قرارداد واگذاری ۳۰ ساله دو کتابخانه مسجد امام حسین(ع) مهریز و روضه الشهدای میرک‌آباد، پیگیری انتقال کتابخانه شهدای خورمیز به فضای مناسب‌تر با توجه به نامناسب بودن ساختمان، برنامه‌ریزی برای تشکیل جلسه انجمن شهرستان با حضور مدیرکل استان در کتابخانه بقیه‌الله(عج) به منظور حل مسائل حقوقی کتابخانه، کیفیت‌بخشی به اخبار ارسالی از کتابخانه‌های مهریز و فعال‌سازی اینترنت بی‌سیم رایگان در کتابخانه شهید مطهری، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.