کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کمک به بخش تولید بسیار مهم است باعث می شود تولیدات با قیمت ارزان و کیفیت بالا به مردم برسد.

میرسلیم: اگر نزدیکانم درگیر ویژه‌خواری شدند قوه قضاییه حتما برخورد کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرآنلاین، مصطفی آقامیرسلیم در برنامه تبلیغاتی اش در تلویزیون، درپاسخ به سوالی درباره برنامه اش برای عملیاتی کردن اقتصادمقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی چاره مشکلات و مسائلی است که در کشور با آن مواجه هستیم. عملا باید سیاست های اقتصاد مقاومتی را تفهیم کرد.تشکیل هسته های اقتصاد مقاومتی باید تشکیل شود. این هسته ها باید براساس اشتغال مولد وتولید ملی باشد. اتکا به درون زدایی امر بسیار مهمی است. همچنین برون گرایی اهمیت دارد یعنی در کشور را به روی مبادلات خارجی نبستیم و از علم و فناوری دیگر کشورها استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: به این گونه است که ما خواهیم توانست در آینده از سیاست های اقتصادمقاومتی برنامه هایی تنظیم کنیم که خیلی سریع چاره گشای مسائل اقتصادی ما باشد.

در ادامه مجری این سوال را طرح کرد که «یکی از مشکلات جدی کشور واردات کالاهایی است که در داخل مشابه آنها تولید می شود، قول شما به مردم برای مقابله با واردات بی رویه چیست؟: میرسلیم پاسخ داد: آنچه شما گفتید مصداق واردات بی رویه است و باید جلوی آن گرفته شود. در آن مواردی که کالاهای داخلی از کیفیت مشابه برخوردار نیست دولت باید تا مدتی به تولیدکنندگان کمک کند تا به لحاظ کیفی ارتقا پیدا کنند. کیفیت کالاها به سمتی برود که قابلیت رقابت پیدا کنند. تا اینگونه نیازمند واردات بی رویه به داخل کشور نباشیم. جلوگیری از واردات بی رویه اصل است و کمک به تولید داخلی برای افزایش کیفیت می تواند باعث افزایش تولید داخلی شود. 
میرسلیم درباره برنامه اش برای مبارزه با قاچاق گفت: چند زمینه اقدام باید صورت بگیرد. اول باید ببینیم چه باعث انگیزه قاچاق می شود. اگر کالایی با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب تولید می شود کالای قاچاق معنایی ندارد. باید عوامل بروز این معضل را پیدا کرد. همانطور که گفتم باید کیفیت کالاهای داخلی را افزایش دهیم که کسی به سمت کالای خارجی و قاچاق بروند. باید به طور قاطع جلو قاچاق بایستیم. قاچاق فعلی در کشور ما سه تا چهاردرصد کولبران است. اغلب موارد قاچاق به تشکیلاتی برمی گردد که وابسته به حکومت هستد. دولت باید با اقتدار برخورد کند.

وی درباره برنامه اش برای هدفمند کردن یارانه ها، گفت: قانونی که داریم قانون بسیار خوبی است بندهای متعددی دارد. تا امروز دولتها درباره یک بندش اقدام کردند آنهم پرداخت نقدی آنهم به صورت مساوی است. این که هدفمند نیست. اگر قرار است به محرومان برسیم هدف مشخص می شود. یک هدف دیگر می شود این باشد که جبران افزایش قیمت سوخت را بکنیم تا با یارانه مابه‌التفاوت را پرداخت کنیم. در این قانون به موضوع کمک به تولید داخلی اشاره شده است. افزایش بهره وری تاکید شده است. وزیر صنعت می گوید 3 درصد یارانه قانونی دریافت شده است درحالیکه باید 30 درصد باشد. کمک به تولید بسیار مهم است باعث می شود تولیدات با قیمت ارزان و کیفیت بالا به مردم برسد. از همین قانون باید برای بهبود بهره وری استفاده کنیم. مجری قانون باید با دقت به همه موارد قانون برسد. به قانون هدفمندی بی توجهی کردیم و خسارت آن زیاد است. دولت آینده باید به همه بندهای این قانون با جدیت بپردازد.

این نامزد انتخابات در پاسخ به این سوال که اگر از میان نزدیکان، خویشاوندان یا مدیران شما درگیر فساد شوند چه برخوردی خواهید کرد، آیا با قوه قضاییه همکاری خواهید کرد یا نه، گفت: اینکه جز وظایف اصلی است که دستگاه قضایی انجام دهد مشوق آنها هم خواهیم بود نزدیکان اطرافیان فرزندان خویشاوندان ممکن است از ویژه خواری کنند حتی خود من اگر وارد مساله ای شدم دستگاه قضایی برخورد کند. محلی برای مسامحه کردن نیست. نیامدیم برای خودمان کیسه بدوزیم. آمدیم به مردم خدمت کنیم. اگر پذیرفتیم در دولت باشیم باید بقیه کارها را رها کرد. اگر دستگاه قضایی مشکلی را تشخیص داد باید برخورد کند. مردم باید ببیند که نظام بر پایه دقت  و هومشندی برمبنای عدالت و مبارزه با فساد شکل گرفته است..
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.