یزد ـ معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: استان یزد دارای کمترین تلفات شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق کشور است.

یزد دارای کمترین تلفات شبکه‌های انتقال برق کشوراست

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای استان یزد، محمدحسین میرحسینی با بیان کسب رتبه دوم در زمینه شاخص عملکرد مهندسی در بین شرکت‌های برق منطقه‌ای، اظهار داشت: تلفات سال گذشته شبکه‌های انتقال و فوق ‌توزیع شرکت برق منطقه‌ای یزد یک و ۴۳ دهم درصد بوده که شاهد کمترین تلفات در مقایسه با سایر استان‌های کشور بوده‌ایم.

وی افزود: هم‌اکنون در استان یزد از مجموع ۶۳ پست انتقال و فوق ‌توزیع، ۴۹ پست زیر پوشش برق یزد و ۱۴ پست برق، اختصاصی مشترکان است و تعدادی از این پست‌های برق، دارای قابلیت اتوماسیون هوشمند و کنترل از راه دور هستند و از این تعداد نیز هم‌اکنون هشت پست فوق‌توزیع داخل شهر یزد و دو پست در منطقه اردکان، بدون اپراتور کنترل می‌شوند.

میرحسینی، صحت عملکرد سیستم‌های حفاظتی در سال ۹۵ را ۱۰۰ درصد بیان کرد و گفت: فعال بودن ۱۰۰ درصدی سیستم حفاظت از راه دور، جایگزینی بی‌سیم دیجیتال با آنالوگ در پست‌های انتقال ازجمله فعالیت‌های شاخص شرکت برق منطقه‌ای یزد است.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد به رؤیت‌پذیری بیش از ۹۹ درصدی شبکه‌های انتقال و فوق‌توزیع در دیسپاچینگ یزد، اشاره کرد و افزود: با توجه به فراهم شدن بستر مناسب در مرکز دیسپاچینگ یزد، امکان مشاهده آنلاین هم‌زمان تولید، تبادل و مصرف شبکه برق یزد، برای تصمیم‌گیری سریع‌تر و مناسب‌تر فراهم ‌شده است.

میرحسینی با اشاره به اینکه طول خطوط انتقال و فوق‌ توزیع تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای یزد بیش از سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر است، اظهار داشت: در سال گذشته برای پایداری شبکه برق برنامه شستشوی تجهیزات پست‌ها و خطوط انتقال و فوق‌توزیع در یزد به ‌صورت دوره‌ای و منظم انجام شد که این اقدام و دیگر اقدامات ذکرشده سبب شد سالی بدون حادثه را سپری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.