گروهک های صهیونیستی در پانزدهم می سال ۱۹۴۸ به سرزمین فلسطین یورش برده و آن را به اشغال خود درآوردند و این فاجعه یادآور در به دری و آوارگی بیش از ۷۵۰۰۰۰ فلسطینی از خانه و کاشانه شان است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پانزدهم مِی هر سال یادآور خاطره تلخ اشغال سرزمین فلسطین در اذهان فلسطینیان است.

گروهک های صهیونیستی در پانزدهم می سال ۱۹۴۸ به سرزمین فلسطین یورش برده و آن را به اشغال خود درآورده و فلسطینیان را از خانه و کاشانه شان بیرون راندند.

فاجعه اشغال سرزمین فلسطین زمانی کلید خورد که رهبران صهیونیسم از تصمیم انگلیس برای عقب نشینی از فلسطین اطمینان یافتند. این رهبران طی نشستی در ماه می سال ۱۹۴۸در شهر تل الربیع (تل آویو) تصمیم به تشکیل یک پارلمان ملی به عنوان نماینده «ملت یهود» و جنبش جهانی صهیونیسم گرفتند.

این پارلمان تاسیس رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین را اعلام کرد و یک روز بعد آمریکا آن را به رسمیت شناخت و پس از آن کشورهای جهان شروع به شناسایی آن کردند.

۶۹ امین سالروز فاجعه اشغال فلسطین در حالی فرا می رسد که منطقه عربی درگیر جنگ هستند. این فاجعه یادآور در به دری و آوارگی بیش از ۷۵۰۰۰۰ فلسطینی از خانه و کاشانه شان است.

اشغالگران صهیونیست در جریان این فاجعه دست به کشتار دسته جمعی فلسطینیان و تخریب خانه هایشان و مصادره زمین های آنان زدند. هدف از مصادره این اراضی ساخت و ساز شهرک های اسرائیلی است، بی آنکه محافل بین المللی یا عربی واکنشی به آن نشان دهند و جلوی این ساخت و سازها را بگیرند.  

بیشترین قربانیان این فاجعه آوارگان فلسطینی هستند که ۶۶ درصد ملت فلسطین در جهان را تشکیل می دهند، این آوارگان برای شصت و نهمین سال متوالی از خانه و کاشانه خود در به در هستند و با مشکلات و رنج های آوارگی دست و پنجه نرم می کنند.

رژیم اشغالگر قدس همچنان حق آوارگان فلسطین را نادیده می گیرد و با بازگشت آنان به سرزمین شان مخالفت می کند، این رژیم ملت فلسطین را از حق تعیین سرنوشت خود محروم کرده است.

کوچاندن فلسطینیان به مثابه نقض قوانین بین المللی است و در چارچوب گسترده ترین موارد نقض حقوق فلسطینیان قابل تفسیر است.

این در حالی است که فلسطینیان ساکن نوار غزه به خاطر محاصره با یک فاجعه انسانی دست و پنجه نرم می کنند، این محاصره که از ۱۰ سال پیش آغاز شده است، مانع از بازسازی ویرانه های برجای مانده از تجاوزات اسرائیل می شود.

دکتر عصام عدوان رئیس دایره امور آوارگان در جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که ملت فلسطین همچنان با رنج و محنت و گرفتاری دست و پنجه نرم می کند، آوارگان فلسطینی هنوز به سرزمین خود بازنگشته اند، اسرا همچنان در زندان های اسرائیلی به حبس کشیده شده اند، سرزمین فلسطین تحت اشغال است، اسرائیل به یهودی سازی قدس و شهرک سازی در کرانه باختری و بیت المقدس ادامه می دهد. دشمن صهیونیستی حلقه محاصره باریکه غزه را تنگ تر کرده است.

وی در خصوص نقش سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در قبال آوارگان خاطرنشان ساخت که این سازمان از زمان به رسمیت شناختن اسرائیل دیگر نقش ملی خود را در قبال آوارگان ایفا نمی کند. ملت فلسطین در سایه بحران های منطقه با مشکلات و چالش های زیادی مواجه است.

عدوان یادآور شد: ما روی سازمان آزادی بخش فلسطین حساب نمی کنیم، این سازمان دیگر تصویرگر آرمان های ما در زمینه آزادی سرزمین فلسطین نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.