مدیر مسئول هفته نامه نماینده با بیان اینکه هم مردم و هم نیروهای مردمی جبهه انقلاب پشت سر رئیسی جمع شده اند، گفت: بین «رئیسی» و «قالیباف» هیچ فرقی نیست؛ هر دو یک نفر هستند.

رسولی: دولت امروز در فع مشکل بیکاری و معیشت مردم دستش خالی است / مدرسی: دولت یازدهم بهترین عملکرد را در موضوع فاجعه منا داشت

به گزارش قدس آنلاین، مناظره انتخاباتی «انتخاب اصلح» با حضور امیرابراهیم رسولی مدیر مسئول هفته نامه نماینده و فرید مدرسی فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

* رسولی: بین رئیسی و قالیباف هیچ فرقی نیست؛ هر دو یک نفر هستند

امیرابراهیم رسولی در این مناظره گفت: سوال ما این است که چرا پوپولیسم برای احمدی نژاد بد بود ولی برای روحانی اینگونه نیست؛ به گونه‌ای که در ماه‌های پایانی انتخابات به فکر افتتاح‌های نمایشی افتادند و طی سه روز باقی مانده به اسفند سال ۹۵ تا ۱۳ فروردین رئیس جمهور ۶۰ پروژه را افتتاح کرد.

وی با بیان اینکه من هم موافقم که کاندیدا نباید در روزهای پایانی انتخابات مردم را فریب دهند، اضافه کرد: چرا باید یارانه عده ای را قطع کنند و بعد شب انتخابات پیامک بدهند یارانه شان وصل شده؛ آیا این فریب دادن مردم نیست.

رسولی با بیان اینکه من هم به مانند آقای مدرسی معتقدم برجام سدها را شکست، تصریح کرد: رهاورد برجام چه بود؟ آیا طبق وعده روحانی هم چرخ کارخانه‌ها و هم چرخ سانتریفیوژها چرخیده است؟

مدیر مسئول هفته نامه نماینده با بیان اینکه روحانی جنگ هراسی می‌کند که رای بیاورد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم تکلیف جنگ را در صحنه روشن می کنند، بنابر این کی قرار بوده روحانی سایه جنگ را از سر کشور بردارد. اصلا مگر قرار بوده جنگ شود. باید به یاد بیاوریم که روحانی خودش می گفت می خواهم مذاکره کنم که هم چرخ سانتریفیوژها و هم معیشت مردم بچرخد.

این فعال رسانه‌ای در پاسخ به این ادعای مدرسی که اصلاح طلبان به خاطر حفظ منافع ملی در انتخابات شرکت نمی کنند، تصریح کرد: آیا شما جهانگیری و مناظره ها را نمی بینید؛ مگر او به صراحت نگفت من نماینده اصلاح طلبان هستم.

رسولی با اشاره به اینکه هم مردم و هم نیروهای مردمی جبهه انقلاب اسلامی پشت سر حجت الاسلام رئیسی جمع شده اند، اضافه کرد: بین رئیسی و قالیباف هیچ فرقی نیست؛ هر دو یک نفر هستند. توصیه من این است که عملکرد آقای رئیسی را در این یک سالی که در آستان قدس بوده اند بررسی کنید تا ببینید چه توانمندی هایی را در حوزه های اقتصادی و مدیریتی داشته است.  

مدیر مسئول هفته نامه نماینده با اشاره به اینکه امروز باید به کسی رای دهیم که از قوه عقل خود استفاده کند، افزود: رئیسی طی مدتی که در آستان قدس بوده از تمام سلایق استفاده کرده و در واقع باید بگوییم رئیسی و قالیباف هر دو یک نفر و در یک مسیر و در جهت رفع مشکلات مردم تلاش می کنند و برنامه آنها با حساب و کتاب است.

وی گفت: سوال ما این است که از ۸۰ هزار میلیارد درآمد هدفمند سازی یارانه  ۳۶ هزار میلیارد آن به یارانه اختصاص می یابد؛ اما باید بگویم دولت مابقی درآمد هدفمندی را چه کرده است؟

رسولی در پاسخ به موضوع مطرح شده در خصوص نامشخص بودن عملکرد رئیسی در قوه قضاییه تصریح کرد: قوه قضاییه یک رئیس دارد. باید خودش پاسخگو باشد؛ البته ما منکر این نیستیم این قوه اشکالاتی دارد، ولی اینکه اقای مدرسی می گویند غذاهای توزیع شده متعلق به استان قدس بوده، این یک تهمت است و برای او بار مالی دارد.

وی افزود: من می گویم شما بروید حومه مشهد را ببینید تا متوجه شوید که رئیسی چه تحولی در این مناطق به وجود آورده است.

مدیر مسئول هفته نامه نماینده با بیان اینکه ممکن است کسانی از دور و بری های احمدی نژاد به زندان هم رفته باشند، اما آیا همه کسانی که اطراف آقای روحانی هستند پاک و مطهر هستند، افزود: حرف ما این است که آقای روحانی بیشتر از این توانایی ندارد و دیگر نباید در صحنه باقی بماند. واقعیت این است که روحانی برنامه ای ندارد و امروز شاهدیم که دوباره یک وعده صد روزه داده است.

وی با بیان اینکه امروز موضوع اصلی کشور، خانواده‌ها و جوانان موضوع بیکاری است، تصریح کرد: سوال ما این است که دولت در این ۴ سال چه کاری برای رفع مشکل بیکاری و معیشت مردم کرده. واقعیت این است که دولت امروز دستش خالی است.

رسولی با بیان اینکه آقایان امروز به کسانی که در ستاد رئیسی هستند ایراد وارد می کنند، افزود: نیکزاد یکی از کسانی است که مسکن مهر را ایجاد کرد؛ کسی را که حتی یک اتاق از خود نداشت صاحب خانه کرد، اما سوال ما این است آیا شما توانستید که مردم را صاحب خانه کنید؟  

مدیر مسئول هفته نامه نماینده با تاکید براینکه باید از همه توان و نیروها برای اداره کشور استفاده کنیم به گونه ای که اگر نیرویی هم متعلق به هاشمی بود ولی عملکردش مناسب است از او استفاده شود، تصریح کرد: دو قطبی ما مشکلات مردم هستند.

*مدرسی: توانستیم بین قدرتهای جهانی اختلاف بیندازیم

در ادامه این مناظره فرید مدرسی فعال رسانه‌ای حامی دولت با بیان اینکه قطعا مردم به این دولت رای داده اند تا جلوی جنگ و خشونتی که قدرتهای جهانی به دنبال آن هستند را بگیرند، اضافه کرد: امروز شاهدیم که فضای رسانه‌ای دنیا نسبت به هشت سال قبل از این دولت فرق کرده و ما توانستیم که بین قدرتهای جهانی اختلاف بیندازیم. در حقیقت ما توانسته‌ایم که از سرمایه‌های ملی در جهت منافع ملی خود استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه من خودم شاهد فاجعه منا و هم چنین تلاش‌های مجموعه نظام اعم از رهبر معظم انقلاب، سازمان حج و زیارت، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سفیر کشورمان برای رسیدگی و انتقال شهدا به کشورمان بوده‌ام، تصریح کرد: در واقع منتقدین دولت برای عوام فریبی موضوع فاجعه منا را در آستانه انتخابات مطرح کرده اند.

مدرسی ادامه داد: در فاجعه منا واقعیت این است که در کشورمان همه عوامل دست به دست هم دادند تا بتوانیم شهدا را به کشورمان منتقل کنیم و این در حالی است که دیگر کشورها به شهدای خود دست نیافته اند. بنابراین می‌توانیم بگوییم که ما به عنوان یک دولت اسلامی بهترین عملکرد را در موضوع فاجعه منا داشته‌ایم.

وی با تاکید براینکه باید سرمایه‌های اجتماعی خود را در عرصه دین، فرهنگ و اقتصاد حفظ کنیم و آنها را به راحتی در زیر آماج این فضای انتخاباتی از بین نبریم، اضافه کرد: معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در بخش کتاب، درخشان ترین عملکرد را نسبت به سایر دوره‌های دیگر داشته است؛ البته این که چرا رهبر معظم انقلاب طی این دو سه سال به نمایشگاه کتاب نرفته اند، من اطلاع دقیقی از علت آن ندارم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.