به احتمال زیاد بعد از انتخاب مجدد آقای روحانی تبعات اقتصادی در قالب تورم خودش را نشان خواهد داد چرا که بدهی دولت بسیار سنگین بوده و دولتی ها بخاطر ایام انتخابات اجازه ندادند تبعات این بدهی ها خودش را نشان دهد.

احتمال افزایش قیمت ارز با انتخاب مجدد روحانی

اختصاصی قدس آنلاین- یعقوب محمودیان عضو هیات علمی دانشگاه کرمانشاه درباره تبعات روی کار آمدن مجدد دولت یازدهم به خبرنگار قدس آنلاین گفت: بعد از توزیع درآمدها که به احتمال زیاد با وضعیت بدتری مواجه خواهیم شد و ضریب جینی افزایش پیدا خواهد کرد. وی افزود: وقتی شکاف درآمدی افزایش پیدا می کند نارضایتی های اجتماعی بیشتر می شود و  بدهی های که دولت به بانک مرکزی دارد نیز افزایش می یابد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: به احتمال زیاد بعد از انتخاب مجدد آقای روحانی تبعات اقتصادی در قالب تورم خودش را نشان خواهد داد چرا که بدهی دولت بسیار سنگین بوده و دولتی ها بخاطر ایام انتخابات اجازه ندادند تبعات این بدهی ها خودش را نشان دهد. وی اظهار داشت: از طرفی ما بدهی ارزی داشته و با مشکل کمبود ارز مواجه هستیم که باعث می شود که احتمال افزایش قیمت ارز بعد از انتخاب آقای روحانی بسیار قوی است.

عضو هیات علمی دانشگاه کرمانشاه خاطرنشان کرد: از طرفی اگر بحث سرمایه گذاری خارجی و اهمیت به تولید داخلی مانند رویه فعلی دولت آقای روحانی که صرفا به بیرون از مرزها توجه دارد ادامه یابد احتمالا انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی بدون توجه به توانمندی های داخلی افزایش یابد.

این کارشناس اقتصادی افزود: در هر صورت من پیش بینی می کنم که هر دولتی حتی غیر از دولت روحانی سر کار بیاید بخاطر این ویرانه ای که در اقتصاد ایجاد شده به شدت دچار چالش خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.