وزیر انرژی عربستان گفت: همه تولیدکنندگان نفت بر سر تمدید توافق کاهش تولید به مدت ۹ ماه دیگر موافقت کردند.

 توافق تولیدکنندگان نفت بر سر تمدید توافق کاهش تولید به مدت ۹ ماه دیگر

  به گزارش «قدس آنلاین»،  بلومبرگ به نقل از وزیر انرژی عربستان نوشت تمامی تولیدکنندگان نفت بر سر تمدید توافق کاهش تولید به مدت ۹ ماه دیگر موافقت کردند.

خالد الفلیح گفت این تمدید تا سه ماهه نخست ۲۰۱۸ به تولیدکنندگان کمک خواهد کرد تا به هدف رساندن ذخایر نفت جهانی به سطح متوسط ۵ سال برسند. وی افزود اوپک و دیگر تولیدکنندگان نظیر روسیه توافق کردند تا تولید خود را در ۶ ماه نخست امسال کاهش دهند و در مورد تمدید این توافق زمانی‌که در وین در پایان ماه جاری میلادی گرد هم بیایند، تصمیم‌گیری می کنند.

فلیح در مصاحبه‌ای با بلومبرگ در ریاض گفت: «ما فکر می‌کنیم، همه با هم حمایت می‌کنند...همه کسانی که ما با انها صحبت کرده‌ایم ۹ ماه را تصمیم عاقلانه‌ای دانسته‌اند.»

وی ادامه داد اوپک و تولیدکنندگان دیگر که سال گذشته بر سر کاهش تولید توافق کردند، هیچ قیمت نفت خاصی را هدف‌گیری نکرده‌اند. «همه خواهان تمدید هستند، چراکه ما متوجه شدیم به هدف کاهش ذخایر جهانی به متوسط ۵ ساله دست نیافته‌ایم.»

این مقام سعودی تصیرح کرد: «اوپک و کشورهای غیراوپکی در حال کار با یکدیگر هستند و این امر به سرمایه‌گذاری تشویق می‌کند. هدف من روشن شدن مسیر بازار است از اینرو مردم سرمایه‌گذاری می‌کنند و من نسبت به قیمت‌ها طی ۱۲ ماه آینده کمتر از ۳ سال آینده نگران هستم زمانی‌که عرضه کم خواهد بود و تقاضا به روزانه ۱۰۰ میلیون بشکه خواهد رسید.»

درحالی که اخبار پیشنهاد تمدید ۹ ماهه کمک کرد قیمت‌ها در روز دوشنبه به بالاترین قیمت ۲ هفته گذشته برسد، قیمت نفت خام همچنان در نزدیکی ۵۰ دلار در هر بشکه مانده است. بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر ۳۵ کشور صنعتی (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی) در ماه آوریل اندکی بیش از ۳ میلیارد بشکه بود که ۳۰۷ میلیون بشکه بیش از متوسط ۵ ساله بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.