رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان شیوه‌های حکومت در امر مبارزه با فساد در بخش‌های امنیتی و دفاعی را مضحک خواند.

پشت پرده اعلامیه‌های مبارزه با فساد چه می‌گذرد؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «رحمت‌الله نبیل» رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در ارتباط با وضعیت فساد در بخش‌های دفاعی و امنیتی یادداشتی در روزنامه «اطلاعاتروز» منتشر کرده است.

وی در این یادداشت اظهار داشت: متاسفانه شیوه مبارزه با فساد در حکومت فعلی در بخش‌های دفاعی و امنیتی بیشتر به یک ابزار سیاسی تبدیل شده تا راهی برای بهبود امور.

نبیل در رابطه با شیوه‌های مبارزه با فساد در وزارت دفاع و کشور افغانستان گفت: اعلامیه‌ها و شیوه‌هایی که این دو وزارتخانه در راستای مبارزه با فساد منتشرکرده و در پیش گرفته‌اند نه تنها صحیح و کارآمد نبوده بلکه کاملا مضحک است.

رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان تصریح کرد: تمامی این اعلامیه‌ها و شیوه‌های مبارزه با فساد در وزارتخانه‌ها را که بررسی می‌کنید، همه آنها به ارگ و سپیدار می‌رسد که یا صرفا کاری توجیهی و برای سر و صدا کردن است و یا سیاست‌های حذفی که سران حکومتی در آن قصد دارند اعضای تیم خود را مطرح کنند که تمامی اینها مصرف سیاسی و انتخاباتی داشته و هیچ کار عملی و مثبتی در راستای مبارزه با فساد انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: موضوع این است که مبارزه با فساد نیاز به سروصدا کردن و برگزاری مانور تبلیغاتی ندارد بلکه می‌شود سایه فساد را بدون این اعلامیه‌ها و کارهایی که صرفا در رسانه‌ها مصرف سیاسی دارد، زدود.

نبیل تاکید کرد: چنین شیوه‌هایی که حکومت در بخش‌های دفاعی و امنیتی برای مبارزه با فساد در پیش گرفته نه تنها مثمر ثمر نبوده بلکه روحیه سربازان افغان را تضعیف می‌کند و فضای بی‌اعتمادی میان فرماندهان، افسران و سربازان را ایجاد می‌کند.

رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان عنوان کرد: در چنین شرایطی مطمئنا کسی به دنبال مبارزه با فساد نخواهد بود بلکه استفاده‌جویی‌های سیاسی جای خود را به اصلاحات می‌دهد.

این در حالیست که نبیل پیش از این در مصاحبه خود با «طلوع نیوز» حکومت وحدت ملی را نقد کرده و گفته است که ایجاد نهادهای موازی، انحصار قدرت و سیاسی کردن نهادهای امنیتی سبب ناکارایی حکومت در رسیدگی به مشکلات شده است.

وی همچنین تاکید داشته که شورای امنیت افغانستان در انحصار سیاست‌های ارگ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.