مجری فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی گفت: در ادامه افزایش روند صادرات محصولات فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی بیش از ۴ میلیون بشکه میعانات گازی این دو فاز صادر شد.

۴ میلیون بشکه میعانات گازی فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی صادر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا عبادی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در  منطقه پارس جنوبی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های مهم مجریان فازهای 20 و 21 پارس جنوبی است اظهار داشت: استفاده از توانایی متخصصان داخلی، بهره‌برداری از توانمندی شرکت و صنایع مختلف داخلی و افزایش صادرات محصولات جانبی از مهم‌ترین سیاست‌های امسال در منطقه پارس جنوبی است.

وی با بیان اینکه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی فروردین امسال وارد مدار تولید شد خاطر نشان کرد: فازهای 20 و 21 روزهای پایانی فروردین ماه سال 96 به همراه دو مگاپروژه بزرگ دیگر شامل فازهای 17و18 و 19 پارس جنوبی توسط رئیس جمهور در عسلویه رسما افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

مجری فازهای 20و 21  پارس جنوبی، اجرای این دو فاز را  نمادی از توانمندی متخصصان صنعت نفت و گاز ایرانیان دانست و  گفت: با وارد مدار  دو فاز 20 و 21 پارس جنوبی روزانه بیش از 50 میلیون متر مکعب  شیرین‌سازی و به شبکه سراسری گاز منتقل می‌شود که نمادی از توانمندی متخصصان صنعت نفت و گاز ایرانیان است.

عبادی،  تولید میعانات گازی را یکی از محصولات مهم دو فاز 20 و 21 پارس جنوبی دانست و افزود: مجموع میعانات گازی تولید شده در فازهای 20 و 21 پارس جنوبی  5 میلیون و 252 هزار  بشکه است که از این میزان تاکنون 4 میلیون و 2هزار  بشکه به بازارهای خارجی و داخلی از جمله مجتمع پتروشیمی نوری در عسلویه و پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادر شده است.

وی،  تولید میعانات گازی این فازها را دارای ثبات و روبه افزایش عنوان کرد و گفت: هم اکنون روزانه به طور متوسط 48 هزار بشکه میعانات گازی در این دو فاز تولید و ذخیره سازی می‌شود.

مجری فازهای 20و 21  پارس جنوبی از ارسال اتان تولیدی این دو فاز به مجتمع‌های پتروشیمی پارس جنوبی  خبرداد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه فازهای 20 و21 با تولید محصولات مورد نظر وارد چرخه ارزآوری شده است که علاوه بر تولید و صادرات میعانات گازی، درحال حاضر اتان تولیدی این فازها هم به مجتمع‌های پتروشیمی پارس جنوبی ارسال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.