مشهد- «حامد علیزاده» قاری برجسته کشورمان از شهرستان تربت جام و نفر اول مسابقات پنجاه و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مالزی صبح سه شنبه مورد استقبال مسئولان و مردم مشهد قرار گرفت.

قاری برتر مسابقات بین المللی قرآن مورد استقبال مردم مشهد قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، حامد علیزاده قاری ۲۶ ساله تربت جامی توانست پس از ۲ سال از کسب رتبه نخست این مسابقات توسط شهید منا «محسن حاجی حسنی کارگر»، جایگاه نخست رشته قرائت مسابقات بین المللی قرآن مالزی را به خود اختصاص دهد.

در این دوره از مسابقات بین المللی مالزی ۹۱ شرکت کننده از ۴۶ کشور جهان حضور داشتند. ۲۴ قاری مرد و ۱۴ قاری زن و ۳۰ حافظ قرآن مرد و زن در این مسابقات به رقابت پرداختند.

در رشته قرائت پس از حامد علیزاده قاری جوان ایرانی، محمد فخر رازی از مالزی، محمد معروف حسین از کانادا و قرائت نور محمد بن علی از سنگاپور به رتبه های برتر دست یافتند.

قاریان ایرانی تاکنون موفق شدند در ۱۱ دوره این مسابقات بین المللی جایگاه نخست را کسب کنند.

هشت مقام دومی و یک مقام سومی نیز دیگر رتبه های قاریان ایرانی بوده است که موجب شده جمهوری اسلامی ایران در کسب مقام های برتر پیشرو باشد.

پنجاه و نهمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم ۲۱ تا ۳۱ اردیبشهت ماه با حضور ۲۴ قاری برجسته دنیا در مرکز تجارت جهانی پوترا شهر کوالالامپور برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.