۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
کد خبر: 532589

ماهی تن از قدیم غذای مورد علاقه ورزشکاران تناسب اندام بوده است. بعضی افراد شاید فکر کنند که این ماهی به دلیل کم چرب بودن برای کاهش وزن بیشتر مناسب است.

این میان وعده‌ها باعث چاقی شما می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فردا، اگر می‌خواهید به جای از دست دادن وزن چیزی به وزن خود اضافه کنید خوردن میان وعده یکی از اساسی‌ترین کار هاست. در ادامه این مطلب را به نقل از آشپزباشی بخوانید.
 
 
۱. آجیل و دانه‌ها

آجیل به تنهایی یک میان وعده عضله ساز است. آجیل سرشار از چربی‌های اشباع نشده است همچنین حاوی میزان قابل توجهی پروتئین و کالری است. برای اینکه یک میان وعده لذیذ داشته باشید داخل کره بادام زمینی آجیل بریزید و میل کنید. البته از بذر کتان، دانه آفتابگردان و دانه‌های دیگر چشم پوشی نکنید.
 
۲. ماهی تن

ماهی تن از قدیم غذای مورد علاقه ورزشکاران تناسب اندام بوده است. بعضی افراد شاید فکر کنند که این ماهی به دلیل کم چرب بودن برای کاهش وزن بیشتر مناسب است. بالا بودن پروتئین و کالری سالم در این غذا آن را به یک میان وعده فوق العاده برای افزایش وزن تبدیل کرده.
 
۳. محصولات لبنی پرچرب

از محصولات کم چرب دوری کنید و به جای آن‌ها خامه و شیر کامل استفاده کنید که سرشار از پروتئین و چربی است که کمک می‌کند وزن تان سریع بالا برود. به ساندویچی که در میان وعده میل می‌کنید پنیر پرچرب اضافه کنید ماست پر چرب نیز فراموش نشود، زیرا به افزایش وزن شما کمک میکند.
 
۴. کراکر و شیرینی

نباید غذا خوردن تان در نان سفید و غذاهای پر کربوهیدرات خلاصه شود. کراکر و شیرینی ساخته شده از گندم کامل، سبوس و کنجد می‌تواند به شما کمک کند وزن اضافه کنید. در کنار این میان وعده‌ها می‌توانید کره بادام زمینی و عسل نیز استفاده کنید تا کالری دریافتی تان چند برابر شود.
 
۵. غلات و حبوبات

شاید با شنیدن اینکه این محصولات دارای کالری قابل توجهی هستند متعجب شوید. کسانی که به فکر سلامتی خود هستند همیشه از غلات و حبوبات در وعده‌های اصلی غذایی خود استفاده می‌کنند، این محصولات همچنین گزینه مناسبی برای استفاده در میان وعده نیز هستند. به شیری که استفاده می‌کنید کمی میوه و کشمش اضافه کنید تا یک میان وعده پرکالری را خورده باشید.
 
۶. میوه و سبزیجات

با اینکه استفاده از سالاد و میوه کار مورد علاقه افرادی است که اضافه وزن دارند لاغر‌ها نباید از خوردن میوه و سبزیجات اجتناب کنند. این‌ها دارای میزان قابل توجهی از ویتامین‌ها و مینرال‌ها هستند همچنین شیرنی آن‌ها طبیعی است و برای اضافه کردن وزن کمک خوبی است. استفاده کردن از میوه‌های خشک به عنوان میان وعده نیز بسیار مناسب است. پس از چنین مواردی هم چشم پوشی نکنید.
 
۷. میان وعده‌های سنتی

یک امتیاز است که لاغر‌ها نسبت به چاق‌ها دارند و آن میان وعده‌های سنتی است. این میان وعده‌های معمولا از کربوهیدرات تشکیل شده اند و کالری بالایی نیز دارند و البته آنچنان هم سالم نیستند، اما لزومی ندارد آن‌ها را به کل حذف کرد. چیپس سیب زمینی و شکلات نمونه هایی از این میان وعده‌ها هستند. البته چوب شور را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.